Image Map

10 nov. 2012

Barielle - Blackened Blue

Den har stått i lådan ett tag nu utan att få komma ut och lufta sig. Varför vet jag inte för jag var väldigt sugen på den när jag beställde den. 



Namnet Blackened Blue beskriver lacket klockrent, svärtad blå. Halvtransparant svärtad bas med blått skimmer/microglitter i. Nackdelen är att det kräver ganska stora mängder lack för att få täckning men fördelen är att det blåa glittret faktiskt syns. Tre flödiga lager med ett lager Seche har jag på bilderna.




De känslorna jag förväntade mig när jag beställde den infriades. Det är ett snyggt lack där konceptet håller hela vägen ut. Sen är Barielle ett trevligt märke, i alla fall de tre flaskorna jag testat. Min invändning är mot den smala penseln, har man lite smalare naglar än mig stöter man troligen inte på patrull där. 




Inköpsställe: Transdesign.com
Kollektion: All Lacquered Up collection 2009

/Lela

8 kommentarer:

  1. Härligt lack! Gillade närbilden där man ser det här microglittret ordentligt. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det härliga är att det faktiskt syns lika bra i verkligheten också:)

      Radera
  2. Vilket vackert skimmer/glitter! Jag har inget Barielle-lack, men det här skulle jag definitivt kunna tänka mig att skaffa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De Barielle jag har är både snygga i färgen och är trevliga att lacka med så det kan vara värt att testa.

      Radera
  3. Jättesnyggt! Skulle mkt väl kunna tänka mig det här!!
    Kul att se vad som gömde sig under hololacket med ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Visst är det kul att kunna dra ut på spänningen lite ibland;)

      Radera
  4. Såna här svärtade teal-lack är så vackra, men jag blir ändå sällan sugen på att bära något liknande själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att det skulle klä dig väldigt bra med denna typen av lack annars.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)