Image Map

18 nov. 2012

NailArt Sunday

Idag är vi fullbokade hela dagen. När detta inlägget publiceras sitter vi i bilen för att besöka det nya moderskeppet hos IKEA, deras nybyggda varuhus i Älmhult. IKEA är en suverän lekplats för en tvååring;) 
Sen kommer det vara kalas för kusinen på kvällen och det var den helgen det... Hoppas det inte är långt kvar till nästa helg. 

Men innan den nya veckan slår upp sina portar för oss så är det ju faktiskt NailArt Sunday, ett bra sätt att sätta punkt för veckan tycker jag. Denna söndag med fritt tema valde jag att göra en ton i ton manikyr som går helt i rosa. 



Skarven mellan de första två lagrena är gjord med hjälp av tejp. Insåg dock att skulle varje lager härda tillräckligt för att tåla en bittryckt tejpbit skulle jag inte bli färdig denna sidan helgen. För att inte tala om alla lager det hade blivit om jag skulle kört SV mellan varje. Så jag körde resten på frihand istället. Inte lika skarpt och rakt men tillräckligt. 
Att jag sedan gjorde misstaget och valde O.P.I - Pink Friday som avslutande bebisrosa krämlack är en annan historia. Flyktigt, flammigt och inte alls gjort för att använda på detta viset. 



Om jag väljer att inte lyssna på den där lilla perfektionisten som bor i huvudet på mig så tycker jag nog att det blev riktigt bra. Fick fram det jag ville och effekten är tydlig. 

Eftersom dagen i sin helhet är uppbokad kommer det dröja till senare kvällen innan jag har möjlighet att länka så lägg gärna en kommentar om du är med så jag lättare hittar dig. 


Lacky Corner (med gamla godingar)
JaMaLuEi (med en nailart som ligger henne alldeles 
extra varmt om hjärtat)
/Lela

29 kommentarer:

  1. Tyckte det blev coolt, om vi bortser från sista lacket, haha...
    ..och JA! Såklart är jag med :-) Bra grej det där, med tema varannan vecka.

    kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sista lacket var kanske inte det bästa jag kunde matcha med. Ja det känns som om varannan vecka är en alldeles lagom nivå på teman. Kram kram

      Radera
  2. Jag gillar det! Det sista lacket ser lite malplacerat ut, men resten av dem är jättesnygga.

    Jag är med för första gången, riktigt roligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Malplacerat tyckte jag kanske var lite hårt men visst den passar ju inte in lika bra som övriga rosa lack. Kul att du väljer att vara med, lika glad varje gång det kommer en ny deltagare:)

      Radera
  3. Håller med att det sista lacket blev lite väl utstickande. Kanske om du målat ett till skimmer ovanpå det så det inte tagit så stor plats hade det varit toppen! Men gillar det andra! Och det där med tejp är ju ett helvete om man ska göra sånt som du gjort ovan, blir på tok för många lager, frihand is the shit. :)
    Jag är som vanligt med jag också, men med en så enkel nail art att den knappt gills à la funky french men det är ett av mina favolack och den behöver inte mer än så. ;)
    Hoppas ni förresten får en toppendag på Ikea! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderade på att lägga ett lager fint glitter över hela naglen men jag orkade aldrig leta upp något lämpligt sedan.
      Jo tack det var en bra men lång dag. nu äntligen hemma och plockat upp de ny inköpta prylarna. Bra blev det:)

      Radera
  4. Jag tycker dina naglar blev superfina, så det så!
    Själv brottades jag med idébrist så jag har kört på en enkel Nail Art (för det är ändå allt jag klarar av, suck) men jag är nöjd ändå :)

    SvaraRadera
  5. Fint! Manikyren får mig att tänka på glass eller godis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja men du faktiskt:) Som en spirello i rosa kanske?;)

      Radera
  6. så söt! Jag älskar "pink fryday​​"!
    vänligen kolla in min blogg:
    http://www.noodlemynails.blogspot.com/
    ~R<=)]

    SvaraRadera
  7. Strunt i perfektionisten jag tycker att det blev fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad snäll du är:) Han har bott där så länge i huvudet så det svårt att inte lyssna på honom efter ett tag;)

      Radera
  8. Måste säga som de andra - det blev en fräck effekt, men det sista lacket passar inte riktigt in färgmässigt. Det hade varit snyggare, tror jag, med ett liiiite mörkare lack, men som sagt - effekten är riktigt najs!

    Självklart är jag med på NailArt Sunday! http://nailme.blogg.se/2012/november/nailart-sunday-fritt-val.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittade dessvärre inget rosa krämlack som var lite mörkare utan att bli så där riktigt Barbierosa. Och av någon anledning hade jag bestämt mig för att det skulle vara just ett krämlack, vet inte riktigt varför faktiskt.

      Radera
  9. Jag tycker det blev snyggt och jag är grymt avundsjuk på dig, vill också till nya IKEA!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Tänkt faktiskt på dig när vi körde dit idag, det måste vara det närmsta IKEA för din del va? Det var ett fint och stort varuhus men inget extra ordinärt. Vi åker ju vanligtvis till Kalmar som också är ett ganska nytt varuhus så det var samma koncept i dem bägge. Men lite smått och gott kom vi hem så vi var nöjda med dagen:)

      Radera
  10. Snyggt men håller nog med de andra om att det sista lacket ser lite "fel" ut.. Och hör och häpna jag är med idag också.. 2 veckor i rad hör inte till vanligheterna när det gäller mig :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så kul att du är med lite oftare, framför allt när du har en sådan betydelsefull och fin nailart som du har idag.

      Radera
  11. Vad snyggt det blev!! Måste också försöka göra något liknande snart!
    Idag är jag med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Bara kopiera du på, lite det som är tanken med NailArt Sunday:)

      Radera
  12. Snygg och tydlig effekt. Hoppas ni haft det bra på Ikea. Jag är också med denna söndag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:)
      Vi hade det bra men det blev en lång dag som sagt, åkte hemifrån strax innan nio och var hemma halv åtta. Många timmar med en liten kille med sig hela dagen.

      Radera
  13. Svar
    1. Tackar. Spanade in din blogg, varför är inte du med på NailArt Sunday?:)

      Radera
  14. Svar
    1. Tack, det gör jag också när man kan få till dem ordentligt.

      Radera
  15. Nu är jag också med - lite i sista minuten som vanligt! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Listan är uppdaterad så du är med nu:)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)