Image Map

14 nov. 2012

Gina Tricot - Monaco Blue

Ett lack som ser så underbart vackert ut i flaskan. Många andra har redan beskrivit hur besvikna de blev på detta när de testade men jag tänkte att de kanske överdrev lite. Dessvärre var det jag som hade fel och inte dem.

Jag har tre lager Monaco Blue ovanpå Depend - #252 och det syns ju knappt att jag försökt blinga till naglarna lite. Efter första lagret syntes det knappt alls. 
I flaskan när man ser lacket koncentrerat är det så vackert. Halvtransparent blå bas med mellanstora glitter i blått och turkost och större silvriga hexagonglitter. 



Nu kan jag inte säga att jag är så besviken eftersom jag redan läst om andras besvikelser så många gånger. Däremot tycker jag att det är sådan slöseri med potential att inte göra ett lack som detta bättre. Det kunde ju blivit så bra...



Inköpsställe: Gina Tricot

/Lela

6 kommentarer:

  1. Nja, jag är inte förtjust i det här lacket. Det ser så fint ut i flaskan men faller platt på nageln.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så trist när det händer, platt fall:(

      Radera
  2. Tänker lite på w7 - Mosaic när jag ser detta. Det har en ickeskimrig blå bas som känns lite jelly men ändå inte. Sen glirter i blått och ljusgrönt. Mosaic tycker jag kan vara ganska trevlig men monaco blue hoppar jag gärna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Monaco är verkligen inget måste. Inte om man har tänkt ha det på naglarna iaf.

      Radera
  3. Vad trist att det inte händer mer än så på tre lager, men vill man bara ha lite bling så är det ju helt okej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att få fram lite bling hade varit helt okej om detta resultatet hade kommit på ett enda lager istället för tre.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)