Image Map

7 nov. 2012

Zoya - Ivanka

Oj vad jag har längtat efter detta lacket. Har sett så många vackra bilder på det på så många bloggar och äntligen var det min tur att få testa det. Och det är verkligen lika vackert som jag hade föreställt mig. En intensiv underbar grön färg som nästan får luften att gå ur en. 




Då är det fruktansvärt tråkigt att visa bilder på det som jag inte är nöjd med men jag kunde inte få allt det vackra att transfereras över till korten. Av någon anledning lyckades jag inte få kameran att fokusera på allt det vackra så korten är gryniga och lite suddiga. 




 Fyra lager behövdes för att arbeta upp det djupet som finns i Ivanka. Hade med lätthet kunna lägga fyra lager till om det hade varit det som behövts för, så vackert är det. Om ni som mig är extremt glad för grönt och ännu inte äger Ivanka har jag bara en sak jag vill förmedla, KÖP IVANKA!




Inköpsställe: Mbeautylounge.com
Kollektion: Sparkle collection 2010

/Lela

13 kommentarer:

  1. För mig blev det här ett klassiskt exempel på ett överhypat lack. När jag väl skaffade det hade jag läst så mycket om hur underbart det skulle vara att jag inte tyckte det var så särskilt alls... Har andra gröna som kommer före på 10-i-topp listan :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var ju inte med i nagelvärlden när det släpptes så jag har bara sett det på en del bloggar i efterhand. Så för mig har det inte varit så hajpat även om jag vet att det är väldigt omskrivet.

      Svårt att sätta tio gröna på en lista, de är ju vackra på sitt sätt allihop:)

      Radera
  2. Det här är enastående vackert och jag har bara använt det en gång. Det här borde få åka fram igen snart. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nackdelen med att äga mer än ca 50 lack. Svårt att hinna återanvända dem...

      Radera
  3. Åh, vilket fint! Det här måste, måste, måste jag köpa. Jag är så svag för gröna lack. Fattar egentligen inte varför jag inte köpt det än när jag blir lika betagen varje gång jag ser en swatch på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grönt är skönt;) Älskar också grönt i nästan alla dess former, lite svårt för platta mörka krämisar i grönt men så snart det är lite skimmer i så är jag med på noterna igen.

      Radera
  4. Mycket vackert!
    Kul att du visade för jag har undrat hur lika det är Color Clubs Ho-Ho-Holly. De är lite lika, men långt ifrån dupes.
    Är det lite tip wear på det eller har du fotat efter att ha burit det en tid?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Korten är tagna ca en halvtimme efter det är nylackat så det är inte tippwear utan krypning. Jäkla Seche till att bråka så ibland. Däremot syntes det inte så mycket IRL som bilderna.

      Radera
  5. Så läckert! Blir alltid sugen på nya gröna när jag ser dem på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag kan bidra till att kärleken till gröna lack blir större är jag ofantligt lycklig:D

      Radera
  6. Ååå! Jisses vad fint lack! Måste införskaffas!

    SvaraRadera
  7. Oj herrejissus vilket lack! Blir tokig. Måste bara ha detta! Galet fint!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)