Image Map

22 nov. 2012

La Femme Beauty - Azure

La Femme Beauty är ett märke som brukar säljas i kosmetikastånd på diverse marknader och tydligen även på det lokala leksaksvaruhuset. En affär med mycket mer än bara leksaker, påminner lite om EKO-hallen i sitt sortiment. När jag var där sist för att införskaffa min andra last (som vi väljer att tala tyst om här på bloggen för det är inte i närheten av att vara så intressant som nagellack) så hade de två korgar framme vid kassan fulla med lack. La Femme Beauty och Paris Memories. Det var så billigt att jag hade svårt att låta bli ett par av dem. 



Namnet är synonymt med färgen, azur. En riktigt fin färg men tyvärr förklädd i en bedrövlig formula. Tunt fast ändå tjockt, flyktigt men ändå klistrigt, ingen höjdare och inte samarbetsvilligt. 




Som ni ser vallade det sig ordentligt på tipparna och hur jag än försökte jämna ut gjorde det ingen skillnad så jag gav upp efter ett par försök. Synd som attan för färgen har bra potential. 



Inköpsställe: Leksakshuset

/Lela

11 kommentarer:

  1. Vad synd, för precis som du säger så är färgen underbar! Men de kanske var billiga så det inte var någon större förlust?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det var det verkligen inte, 19 spänn så jag överlever nog det hoppas jag;)

      Radera
  2. Fin färg, men när den nu är såpass ounik så lät det ju som om man kan hoppa över det lacket :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns ju andra lack med snarlik nyans med betydligt bättre kvalité. Detta är verkligen inget måste.

      Radera
  3. Vad synd på formulan för färgen är väldigt fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var lite trist men som tur är finns det ju fler liknande och bättre lack där ute.

      Radera
  4. Fin färg!
    Men nu vill jag ju såklart veta mer om den där andra lasten... ;)
    Är det något med pärlor kanske...? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, nej det är det inte. Min andra last är det 18-års gräns på, säljs bakom kassan och ligger förpackade 19 st i en liten ask.

      Radera
  5. Mycket vacker färg! Synd för formulan!

    SvaraRadera
  6. Det såg ju fint ut på håll i alla fall. ^^ Trots formelns tillkortakommanden, menar jag.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)