Image Map

27 nov. 2012

Tips och Trix - Städa bort överflödigt lack

Alla har vi våra egna knep för att städa runt en manikyr. Tänkte att jag skulle dela med mig av mitt tips. 

För mig är denna produkt nästan lika viktig som lacket i sig. Ytterst sällan som jag  inte behöver plocka fram denna och städa runt nageln när jag målat klart. 
Jag använder mig av en så kallad corrector pen. Själva behållaren/pennan är fylld med remover och längst ut sitter det en snedskuren filtspets. Den snedskurna spetsen gör det enkelt att med stor precision ha lacket kvar precis där man vill ha det kvar och ta bort det där man vill ta bort det. 
Spetsarna blir slitna efter ett tag och förlorar sin form, då är det bra att det följer med ett par extra spetsar så man kan byta ut den när den gjort sitt. 

Jag har inte kommit på något smart sätt att fylla på själva behållaren men har man en dip-in burk från samma tillverkare så är det lätt att doppa spetsen i den och på så sätt fylla den tillräckligt för att kunna göra rent ett par naglar till. 

/Lela

20 kommentarer:

  1. En sånhär vill juh jag ha =O
    Ser ut som depends märke, är det de? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mycket riktigt Depend. Finns även KICKS egna har jag sett och sedan ett gäng liknande produkter på eBay. Provade att beställa hem ett fem pack men det var inte vanlig remover i dem utan något annat skumt ämne som inte alls var lika effektivt. Men där kommer dip-in burken in igen och fyller sin funktion:)

      Radera
  2. Jag har nåt liknande och jag gillar den massor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte att jag hade kunnat leva utan mina;)

      Radera
  3. Jag använder en från LCN och den är FANTASTISK! Jag har haft min i snart ett år och är inne på min tredje filtspets så jag har tom en hel kvar innan den är "slut".
    Man kan dock fylla på dem om man gör det "uppifrån" där man sätter fast filtspetsen. Men man behöver en pipett för att det ska gå smidigt.

    ALLA borde ha en sån här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har försökt fylla på mina hemma men saknar en liten tratt eller pimpett för att kunna lyckas.
      Jag håller med, alla vi som inte är superstadiga på handen borde äga en corrector pen:)

      Radera
  4. Jag älskar min korrigeringspenna, den är suverän! Jag har faktiskt fyllt på den genom att helt enkelt hälla på ny remover efter att jag har tagit bort filtspetsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har försökt men fick mer remover över händerna än i själva pennan;)

      Radera
  5. Jag hade en och gillade den inte alls. Testade nu hemma hos mamma igen, och gillar den fortfarande inte.
    Själv kör jag med tops på lite större grejjer, framför allt vid marbling, och annars använder jag en tunn, platt hobbypensel och vanlig remover som jag doppar i. Funkar riktigt bra för mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet att det är många som kör med pensel istället. Har aldrig provat det själv för jag trivs så bra med mina pennor.

      Radera
  6. Städar aldrig :-D Bara när jag marblat, och då funkar topz finfint...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skryt lagom;) Begriper inte hur du lyckas, jag försöker vara så försiktig och stadig på hand som möjligt men det slutar alltid med att jag behöver städa ändå.

      Radera
  7. Ska nog köpa på mig en sån, för jag står med topz och remover och håller på och det blir inte bra. Tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det, de finns för en överkomlig peng på KICKS, de har även en variant av sitt egna kosmetikmärke.

      Radera
  8. Köpte min för 7 kr inklusive frakt på ebay, funkar fin fint

    SvaraRadera
  9. Jag har haft både en sån och mindre pennor som är återfyllningsbara, men jag tycker att spetsen liksom drar med sig mer lack än jag vill ta bort, även lacket intill det som behöver städas följer med och flyttar på sig. Så jag gick över till pensel istället. Dock har jag högvis med pennor kvar i en låda som jag bunkrade upp med ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. När det gäller riktigt tjocka lack eller glitterlack kan jag också uppleva att spetsen drar med sig lite mer än vad jag hade velat. Annars fungerar de fin-fint:) Ha ha, du får ha en give away med korrigeringspennor;)

      Radera
  10. Tycker också dom här funkar ganska bra även om jag också kör med pensel nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi trivs ju inte alla med samma saker, därför det är så kul att dela med sig av sina tips. Alltid passar det någon som inte upptäckt det innan::)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)