Image Map

28 juni 2011

Yrväder


Nu var det ett måste, var tvungen att köpa nya skor till William. Kan inte med gott samvete kränga på honom ett par tjocka gympaskor nu när det är så varmt ute, dags för sandaler!
Hade hittat ett par på Skopunkten som såg kanon ut i hans storlek. Stadiga sandaler, kardborreremar och skydd över tårna. Super tyckte jag eftersom han faktiskt mest kryper omkring och riskerar då att slita de små tårna. Men de var givetvis slutsålda, fanns några par kvar men inte i hans storlek. Så det fick bli dessa istället.




Inte så dumma de heller, utbudet i så små storlekar är inte så stort så man kan inte direkt välja och vraka. De kommer vara betydligt svalare och skönare för honom nu i sommar än tjocka, stängda skor.

Började prata lite här hemma igår om att eventuellt köpa en vagn till. En liten, lätt och smidig för att kunna ta med sig på utflykter nu i sommar. Vi är hur nöjda som helst med vår Emmaljunga Nitro men ibland är den lite onödigt stor att ha med sig. Framförallt när vi åker till västkusten och ska ha hela bilen fylld med packning. Då hade det varit skönt med en mindre och lättare variant. 
Mitt krav (vet inte om Tomas har så många krav, han har inte yttrat några iallafall) är att det ska vara så gott som fullt liggläge på den, lättkörd, smidig att manövrera både i körning, ihopfällning och höja/sänka ryggstödet. Finns den sedan i någon tuff färg blir jag ju inte ledsen;)
Tror jag fastnat för denna, Chicco Liteway.



Den fyller de kriterierna jag har satt upp. Det enda jag kan hitta negativt med den är att det inte är helt handtag, lite instabilare att köra då.
Tänkte att när jag ändå var i närheten kunde William och jag gå till Babyproffsen för att titta, provsitta och provköra den. Det blev ett långt besök, tror vi var där i över en timme... Men så blir det när man har en hiskeligt aktiv son. Han var överallt och ingenstans i hela butiken!
Efter att ha lyft ur honom ur vagnen för att provsitta sulkys skulle han absolut inte sitta i sin igen utan vara nere på golvet. Inte gå med hjälp utav mamma utan krypa. Efter en stund gav jag efter så han kröp glatt omkring bland alla vagnarna medans jag stod och pratade med en säljare, hade inte haft en chans att kunna ställa frågor annars. Rätt som det var hade han hittat en gå-vagn och körde rally mellan vagnar, sängar och hyllor. Eftersom han inte lärt sig svänga med vagn ännu så fick jag mig ett litet motionspass där jag sprang bakom och försökte rädda det som räddas kunde.
All heder till personalen som kan ignorerar barnens upptåg och faktiskt fortsätta ha en konversation med föräldrarna! Det är nästan så man skulle kunna tro att de är vana;)

Provade en del andra paraplyvagnar från deras egna märke Babytravel men ingen var så skön att köra som Chiccon. Prismässigt var det inte så stor skillnad heller. Ett par hundralappar. Vi får se vad det blir, OM det blir någon. Får prata med Tomas ikväll och visa vad jag hittat. 

Fortsatte vidare bort till Lindex för att köpa en sådan här:



Så nu kan vi åka till stranden med honom om vi nu skulle få för oss det;)

Yrvädret somnade i bilen innan jag ens hunnit backa ut från parkeringsrutan, slitigt att leka på Babyproffsen. Sov hela vägen hem och kunde bära in honom utan problem så nu sussar han gott i sin säng. Nästan så jag hade behövt göra detsamma efter detta shoppingpass, helt slut.

/Lela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)