Image Map

13 feb. 2012

ROTA-virus

Sen i lördags morse har vi haft en liten sjukling springandes omkring här hemma. Hans mage har krånglat hela helgen, inte mycket mat han har fått behålla stackaren. Inte mycket mat vi har fått i honom heller för den delen.


Framåt kvällen på lördagen fick jag inte hans tillstånd att gå ihop med någon för mig känd sjuka så jag ringde 1177. Efter ett par minuters telefonkö och ytterligare ett par minuter pratandes med en rådgivare hade jag kanske fått ett svar. Han har troligen drabbats av något som heter ROTA-virus. En variant av magsjuka som jag förstår det men drabbar främst barn upp till två år. 
Inget ovanligt att de förblir lika pigga som vanligt under tiden de är sjuka vilket förvärrar hela scenariot lite. 


Hela helgen har han alltså sprungit omkring i 190 och vi har bytt blöjor i ungefär samma hastighet. Nu börjar det lugna sig, tack och lov. Inte behövt byta blöjor i ljusets hastighet idag men det går fortfarande lite trögt med aptiten. 
Mormodern har varit här idag och haft honom så Tomas och jag kunde jobba vilket är mycket tacksamt när det fungerar. Så ser schemat ut även för morgondagen och sen hoppas jag att han är på banan igen och kan gå till förskolan på onsdag. 


Lite bilder på sjuklingen från helgen när han faktiskt sitter och äter. Majs, gurka, russin och Mariekex är det han mer eller mindre livnärt sig på i två dygn. Men men, bättre än vatten och luft;)






/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)