Image Map

2 feb. 2014

NailArt Sunday - Marimekko

Är det något de är fantastiskt duktiga på i Finland så är det formgivning. Marimekko och Alvar Alto för att nämna några. Marimekko är väl mer av en industri än en enskild formgivare dock. 
Det finns mängder av snygga mönster om man tittar lite djupare än bara de så karraktärsfulla Marimekkoblommorna. Gemensamt för de flesta av deras motiv inspireras av naturen på ett eller annat sätt.

Jag fastnade för Kaiku när jag surfade runt i början av veckan. Om det var för att jag satt med gräsgröna Essie - The More The Merrier på naglarna eller om det är för jag har en undanträngd längtan till våren vet jag inte. Och med TMTM redan på naglarna så var det bara att sätta igång med akrylfärgerna. 



Motivet blev lite konstärligt tolkat, insåg att jag inte skulle få plats med hela motivet utan att det skulle bli på tok för plåttrigt. På det stora hela är jag väldigt nöjd och den har skapat en del uppståndelse på jobbet under veckan. Det brukar vara ett bra betyg. 

På förhand förväntar jag mig en väldigt massa blommor idag, överraska mig gärna:)

/Lela





30 kommentarer:

  1. Sjukt snyggt! Vet precis hur detta mönster ser ut och din tolkning är fantastisk! När jag letade inspiration så strök jag denna för den kändes för svår :)
    Jag får se om jag är med idag, råkade ut för en stor nagelolycka igår så får nog jobba med den svaga handen ett tag framöver. Då är marimekko inte lättaste utmaningen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Nu kände jag att jag blev lite självgod när du (du?!) säger att du strök denna för att den kändes för svår. Du som gör så fantastiska små konstverk:)

      Radera
  2. Åh så himla snyggt det blev! Gillar verkligen din tolkning!

    SvaraRadera
  3. Förstår uppståndelsen, det är riktigt läckert! Jag är med idag med klassiska blomman ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte så det blev trafikkaos och skedde några olyckor direkt men de som såg den gillade det;)

      Radera
  4. Riktigt läcker nail art, gillar fägerna skarpt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja färgerna är så sprudlande:)

      Radera
  5. Dina var jätte fina..så bra gjort!!
    Mina vart ett kludd, men men..
    Ta bort mej om jag inte platsar, kan inte se nåt Marimekko själv i mina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:)
      Klart att du platsar, om inte annat för att du har försökt:)

      Radera
  6. Du är riktigt duktig! Denna veckans tema är himla spännande, ska bli kul att se allas tolkningar. :)

    SvaraRadera
  7. Himla roligt tema! Och din nail art är ju supersnyggt! Så skickligt gjort!

    SvaraRadera
  8. Så fint och så glada härliga färger, riktigt uppiggande

    SvaraRadera
  9. Åh wow, såååå vackert. Vad duktig du är på att frihandsmåla. :-)

    SvaraRadera
  10. Snyggt!!! Älskar björkar och färgerna är härligt vårlika och detajerna jättefina.

    Jag förvånade mig själv den här veckan med att gilla temat MYCKET mer än jag trodde jag skulle göra men jo, blommor blev det till slut i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:)
      Ibland behöver man någon som knuffar en lite över kanten för att upptäcka nya saker;)

      Radera
  11. Älskar det där björkmönstret! Vill ha det som fondvägg. Jag hoppas jag överraskar idag ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tapet med detta motivet hittade jag inte när jag surfade runt men påslakan vet jag att jag såg på någon webbshop. Antingen får du hänga upp det väggen eller helt enkelt sova i det;)

      Radera
  12. Snyggt och dessutom lite vårigt härligt :D

    SvaraRadera
  13. Ursnygg manikyr! OCh världens bästa tema, kan inte fatta att jag missade! Även vanligt lack kan vara svårt att få till för mig nu, nailarts blir överkurs direkt :)

    SvaraRadera
  14. Jättesnyggt! Vad du är bra på frihandsmålning!

    SvaraRadera
  15. Men Gud så snyggt, extremt bra frihandat!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)