Image Map

6 juli 2014

NailArt Sunday - Neon

På förhand verkade neon vara ett uppskattat tema, hoppas att det är så nu i realiteten också. 
Själv är jag så där lagom förtjust i neon. Som färger är de lite skrikiga, gillar färg men hellre knalligt än neonigt för min del. Som lack är jag inte så glad för det, mest på grund av att formulan oftast är så dålig när det kommer till neon.

Egentligen skulle jag visat lasernaglar idag där "lasern" var gjord i neonfärger. Men den manikyren blev så illa att den aldrig någonsin kommer att få se dagens ljus. Till och med sambon som annars brukar vara snäll och förlåtande bara skrattade när han såg resultatet. 
Istället blir det ett alternativ som egentligen inte är så neonig. 

Det gröna lacket som ligger i botten heter Turn Neon Green men det är inte så speciellt neonig. Så det kanske räknas som fusk... Men efter katastrofen med lasernaglarna så var detta det bästa alternativet. 


Som nailart gillar jag denna väldigt mycket. Tycker den sticker ut så där lagom mycket, skakar om lite och skapar uppmärksamhet. Synd bara att topplacket gjorde så de svarta fläckarna började blöda lite men det är sådant som kan hända. 

Vad har ni för neoninspirerande nailarts att bjuda på idag? Förväntar mig mycket färg och knasiga mönster idag!

/Lela 


19 kommentarer:

  1. Jättefin manikyr du visar upp idag, gillar själv när det är sparsmakat. Fast idag har jag tagit i med både färg och mönster... =D Jag tycker om neon, sant att lacken ofta har en bedrövlig formula men jag tycker det hjälper att lägga ett bra vitt lack under. Jag är med idag och har en gäst som också visar neon! :)

    SvaraRadera
  2. Hade gärna sett lasermanikyren, men den här var också fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmmm, vi får väl se hur det blir med det;)

      Radera
  3. Det ser coolt ut! Och jag vill ha mina neoner skrikigare än skrikigast. Älskar när naglarna lyser. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, ska det vara neon ska det vara ordentligt men personligen föredrar jag nog färgstarkt men snäppet dovare;)

      Radera
  4. Läckert! Jag försöker bära en del neon/skarpa lack nu på semestern får passa på när ingen säger vad som är lämpligt ;)

    SvaraRadera
  5. Kanske inte så neonig, men jag gillar verkligen mönstret! Att mönstret blir utsmetat beror ofta på att man tagit för lite överlack på borsten så att borsten kommer åt mönstret. Det gäller verkligen att ösa på ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag vet, dessvärre är det ju så att när man inser misstaget så är det redan för sent att göra något åt;)

      Radera
  6. Läckert! Jättesnyggt! Du summerar mina tankar bra kring neon och mitt bidrag är väl ungefär lika neonigt som ditt ;)

    SvaraRadera
  7. Synd på lasernaglarna, men det här var himla snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I full motsatts till vad lasernaglerna var kan jag tala om;)

      Radera
  8. Fint! Jag hr tyvärr ingen nailart att bjuda på, men njuter av att titta på era :)

    SvaraRadera
  9. Jättesnyggt! Jag kör enbart med färgstarka "fuskneoner" eftersom jag inte har några äkta. Det får helt enkelt duga det med. Men nu blir jag vääääldigt sugen på att se din lasernailart. Min naiart var inte vidare lyckad i dag och kan jag visa min kan du visa din.

    SvaraRadera
  10. Det ser väldigt häftigt ut. Jag gillar mönstret som du har skapat :)

    SvaraRadera
  11. Jätteläckert! Och ja, jag gillade verkligen temat, är väldigt förtjust i neon just nu:)

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. Snyggt! Ibland är det trevligt med en lite sansad variant av en neonmanikyr. :-) Jag har en liten dipp i mitt bloggande just nu, så jag missar lite temadagar, men jag kommer tillbaka när lusten faller på igen!

    SvaraRadera
  14. Tycker det blev jätte fräckt. Lasernaglar låter ju intressant ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)