Image Map

1 dec. 2008

Första ljuset tänt


Första advent igår, ljusstakar i fönstren, gardiner upphängda och allmänt bara mys pys hemma!!

Var på stan och bråkade med alla andra igår, hade varit mycket trevligare om det varit snö ute men vi fick klara oss utan det denna gång. Har vi tur kanske det kommer 2:a eller 3:e advent. Hade varit så mysigt.

Nu jävlar!!! Försökt få liv i brasan nu typ en halvtimme, nu jävlar brinner det vill jag lova!! Sa bara schwappa.

Just nu är jag inget större fan av mitt gamla jobb, mer specifikt deras löneavdelning. Fortfarande inte fått min slutlön därifrån. Om jag hade tur kunde jag kanske få den innan helgen, ungefär som om jag var snäll o ställde mig i kö eller nåt. Inte jag som gjort fel och klantat mig utan de men det är likförbannat jag som får ta smällen. Men leva utan pengar är något som jag börjat vänja mig vid, hade sett framemot att faktiskt kunna spendera lite denna månaden men vi får väl se hur det blir med det. Vill det sig riktigt illa kanske det blir en jäkla lön nästa månad istället och typ ingenting denna månaden. O glädje o lycka.

Jobbet börjar komma igång på riktigt nu, börjar komma in i gruppen. Än så länge tycker jag det är jäkligt skoj, får väl se hur det känns efter att man suttit själv första gångerna;)
Imorn börjar jag så tgidigt som 6:30 så det blir till att ta det lugnt i soffan nu och sen gå och sova tidigt. Fördelen med att börja så tidigt är att man slutar redan 15 om dagarna. Och det är inte fy skam=)!

/Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)