Image Map

4 jan. 2015

NailArt Sunday - Nytt år

GOTT NYTT ÅR!!

Hoppas att ni alla hade ett bra 2014 och ser framemot ett minst lika bra eller bättre 2015. 
Mitt 2015 kommer att gå i studiernas tecken, precis som hösten 2014. Eftersom jag valt att studera vid sidan om mitt jobb så finns det inte mycket tid kvar att disponera på annat. Vilket ni med största sannolikhet har märkt av under hösten, min närvaro ute runt om på bloggarna har varit obefintlig och närvaron här inne har varit lägre än önskvärt. 

Och det är just det som är grejen, mindre än önskvärt. I prioriteringsracet mellan familj, jobb, studier och resten av livet så har bloggen fått stryka på foten. Då jag inte längre har möjlighet att lägga den tiden jag anser vara behövligt för att hålla igång bloggen på ett vettigt sätt så har jag tappat suget. Och med sagt så kommer beslutet att jag slutar blogga helt och hållet. 
Om det är för evigt eller för en period det vet jag inte, det får framtiden visa. 

   
Så denna sista NailArt Sunday fäller jag ut mina vingar och flyger sakta iväg mot nya äventyr. Jag vill tacka alla som varit med och gjort NailArt Sunday möjligt, ni är många som varit med och bidragit söndag efter söndag efter söndag. 

Det är inte helt utan tunga känslor som detta inlägg skrivs för jag inser att detta kanske kommer att vara det sista jag gör här inne på väldigt, väldigt länge. Som sagt, framtiden för visa om jag kommer komma tillbaka eller inte. Bloggen kommer att fortsätta online, det som redan är publicerat kommer alltså inte att försvinna. Så är det några speciella lack du sett här eller en särskilt bra steg-för-steg guide så kommer du fortfarande att kunna ta fram dem och titta på dem. 
Diskussioner om att ett övertagande av värdinneskapet för NailArt Sunday pågår. Resultatet av dessa kommer presenteras så snart jag vet mer.   

Jag vet att detta beskedet kanske kommer hastigt och lustigt och jag ber om ursäkt för det. Hos mig har detta legat och grott länge och nu äntligen vågade jag ta steget fullt ut. Men trots att detta beskedet kom hastigt så hoppas jag på att du vill vara med och bidra denna veckan.       

/Lela


19 kommentarer:

  1. Jag tycker självklart att det är väldigt ledsamt, men jag förstår dej också. Viktigaste är ju familjen och det egna välmåendet. Jag kommer att sakna dej massor och hoppas på att du någon gång dyker upp igen. Du har lärt mej mycket.
    Ta hand om dej och lycka till.

    SvaraRadera
  2. Vet precis hur det känns! Men du gör helt rätt, när prioriteringarna inte går ihop och man har tappat sugen så är det ingen idé att tvinga sig till det längre. Kommer lusten tillbaka är det ju bara att starta upp igen. Men under tiden kan jag intyga att det känns som en stor befrielse när beslutet väl är taget och man har en sak mindre att bolla med i tillvaron.
    Kommer såklart sakna dig en massa dock! Kramar

    SvaraRadera
  3. Du gör helt rätt och om du känner för att börja blogga igen så finns ju bloggen här. Kram!

    SvaraRadera
  4. Du var en av de första jag började följa och också den som gjorde att jag vågade mig på nailart tack vare NAS så jag kommer att sakna din blogg, men tycker samtidigt att du tar helt rätt beslut. Det finns tillfällen i livet när man måste välja och det är ju inte något förhastat beslut du tar. Stor Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag säger som Helena, du var en av dem som jag började följa, så det är klart det känns sorgligt att du slutar. -Men jag har full förståelse för ditt beslut, då jag själv har pluggat och vet hur mycket tid det tar, och du som ska jobba samtidigt också. Jag vill önska dig lycka till med studier, jobb och allt annat du företar dig! Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Tack för den här tiden! Rätt beslut men tråkigt för oss! Du kommer att vara saknade! Kram

    SvaraRadera
  7. Å nej, vad tråkigt att du ska sluta blogga. Jag säger som ovanstående, du var den första jag såg och började följa, så du kommer bli saknad. Men jag önskar dig lycka till med allt du ska göra. Tack snälla för allt du delat med dig och allt jag har fått lära mig av dig. Min sambo hälsar han med med hjälp till att leta lack till mig ;) Stora kramar och Lycka till igen!

    SvaraRadera
  8. Säger som de andra, att du var bland de första jag började följa och NAS har alltid varit något man sett fram emot. Men precis som alla andra håller jag också med om att du gör rätt val, du vet själv vad du hinner och orkar med. Familj och allt annat är ju trots allt viktigare när man tänker efter. Väljer du någon dag att komma tillbaka så finns ju bloggen kvar. :) Lycka till med allt! :)

    SvaraRadera
  9. Vad tråkigt att höra! Men det är nog rätt beslut av dig, meningen är ju inte att du ska tvinga dig till att fortsätta om du inte känner att du har ork, tid eller lust. Kommer sakna ditt bloggande! Kram och lycka till med allt :)

    SvaraRadera
  10. Jättesnygg manikyr! Sen har jag lite samma känsla som när en kollega säger upp sig för ett nytt jobb. Kul för henne men tråkigt för mig :) Skämt åsido förstår jag fullt ditt val och det vore galet att göra något annat! Att få tid för jobb och familj och studier låter redan där väldigt intensivt så att försöka blogga med engagemang samtidigt skulle nog bara leda till att något av det andra fick lida vilket ju blir heltokigt. Jag hoppas dock att du tittar in någon gång ibland och håller oss uppdaterade i hur det går med allting. Antar att du vill ta nästa karriärsteg genom studierna? All lycka med det! Kramar

    SvaraRadera
  11. Önskar dig all lycka, men visst är det tråkigt att du slutar!

    SvaraRadera
  12. Så kan det vara bara. Huvudsaken är att du mår bra och gör sådant du tycker om och vill ha tid över för. Som familj och dig själv. Kram vännen!

    SvaraRadera
  13. Oh, så tråkigt! Lycka till med studierna! Jag hoppas du är tillbaka när studietiden är förbi (eller innan det om det är möjligt :) ).

    SvaraRadera
  14. Å nej! Dina inlägg kommer vara saknade! Men som alla ovanstående, förstår jag att du behöver prioritera! Lycka till med studierna och hoppas du kommer tillbaka igen sen :)
    // Katrkr

    SvaraRadera
  15. Tråkigt att du försvinner men det är så klart helt rätt beslut du gör. Lycka till med allt och det var en jäkligt snygg sista nail art :)

    SvaraRadera
  16. Tråkigt att du lägger ner bloggandet, men jag förstår dig, det tar mycket tid och det finns ju annat i livet som är viktigare. Kommer sakna nail art sunday dock, 2014 var ju året då jag började gilla nail art på riktigt och jag tror definitivt att nail art sunday spelade in där. Önskar dig lycka till på dina fortsatta äventyr! Jättefin avslutningsmanikyr för övrigt.

    SvaraRadera
  17. Lycka till med allt och förhoppningsvis på återseende =)

    SvaraRadera
  18. Det är mycket sorgligt men jag tycker det är en bra prioritering du gör. Du själv och familjen kommer alltid före en blogg Kram på dig och hoppas man kanske får se dig åter igen på internet när det väl beger sig.

    SvaraRadera
  19. Så tråkigt, jag gillar både din blogg och Nail Art Sunday väldigt mycket, men jag förstår din prioritering. Jag har inte direkt varit en superaktiv bloggare på sistone heller... Hoppas lusten och tiden kommer tillbaka så småningom! Tack för den här tiden!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)