Image Map

20 juli 2010

Tröstlöst OCH sömnlöst


Nu är det morgon och jag har inte sovit en blund inatt, gav upp för ca 1½ timme sedan och satte mig i soffan istället för att ligga i sängen och försöka lura mig själv till att sova...
Vi gick och la oss vid 1-tiden, löste lite korsord tillsammans. Tomas var väl vaken ungefär en halvtimme innan han hade lyxen att somna. (inte alls avundsjuk!!)
Jag låg kvar och löste vidare tills klockan var 4. Då släckte jag lampan och gjorde ett tappert försök att räkna får. Misslyckades kapitalt vill jag påstå!
Vid 5 gav jag som sagt upp och och placerade mig i soffan istället. Det går SÅ mycket bra på TV vid den tiden;) Nu har iaf nyhetsmorgon börjat så nu finns det något att glo på. 

                                            

Liten är fortfarande för blyg för att komma ut och hälsa på oss... Tycker nog att Liten ska trotsa sin blyghet snart och hälsa på oss iallafall.
Nyfiken som attan och vill träffa det lilla livet som ständigt gör sig påmind inne i min mage. Trodde kanske att det var nåt på gång sent igår kväll men ack nej... Troligen rörde det sig om för mycket god mat och tillhörande magknip. Magknipet sitter fortfarande i, snart 12 timmar efter middag men det känns varken mer eller mindre.
Lever med vetskapen om att Liten faktiskt inte kan stanna där inne hur länge som helst och än så länge har vi bara passerat deadline med knappt 3 dagar men varje dag just nu känns som en mindre evighet.  
Tomas har försökt prata förstånd med Liten ungefär 15 ggr per dag sen i lördags utan framgång, mig lyssnar den inte heller på. Någon som har en stark auktoritet när det gäller spädbarn som är villig att försöka föra en vettig diskussion med vår Liten? 

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)