Image Map

9 apr. 2011

Tradera-junkie


Tanken för dagen var att fortsätta vårt arbete i trädgården, tillsammans i det vackra vädret. De planerna grusade drastiskt igår när jag blev liggande på hallgolvet halvvägs ut från toaletten utan att kunna ta mig därifrån. Bara en stund senare blev Tomas också tvungen att ytterst hastigt besöka toaletten, han blev dock inte liggandes på golvet. Så så mycket för den härliga lördagen!!
Nu är vi pigga och krya bägge två så frågan är om det var någon form av matförgiftning snarare än mag-/kräksjuka.
William har inte visat någon som helst tendens till att vara dålig, lika glad och sprudlande som vanligt.
Dagen har varit i det absolut lugnaste slaget, inte gjort något i onödan då vi varit ganska trötta och slitna efter natten. På eftermiddagen kom snällaste Lovisa förbi, hämtade upp sonen och gav sig ut på en långpromenad med honom så vi fick vila lite för oss själva. Guld värt och så tacksamma!! Tack snälla Lovisa!!
De hade gått Rödeby runt, tittat och luktat på vitsippor (som tydligen inte luktade gott) och gungat.

Jag har gett mig in i något som kan visa sig bli en farlig drog, Tradera. Har in i det längsta försökt hålla mig därifrån med rädsla för att jag kommer vilja bjuda hem allt som skulle kunna vara bra att ha. Men insåg nu när det var dags att uppdatera leksaksförrådet så är Tradera en bra utgångspunkt. Har än så länge vunnit två auktioner, väntar in en tredje som jag leder och avslutas imorgon. Det jag lyckats bjuda hem än så länge är:

 9 kronor

79 kronor

Det är lagom priser, det ena lite dyrare och den andra lite billigare;) Så nu hoppas vi som sagt bara på den tredje också så kommer det lite nya leksaker i slutet på nästa vecka.

Imorgon blir det till att spendera dagen i trädgården, vädret ska ju bli minst lika bra imorgon. Hoppas på att vi kan komma en bra bit på vägen till att bli färdiga inför säsongen så jag slipper tjata hål i huvudet på folk i min närhet med vad det är kvar att göra.

Kajsa, sov så gott!

/Lela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)