Image Map

25 apr. 2011

Påskhelgen




Hej på er, tänkte visa lite hur min första påskhelg har varit.



     
På långfredagen åkte jag med mamma och pappa och storhandlade, vilket var
oehört slitsamt. Så på vägen hem i bilen somnade jag så här gott och vägrade 
vakna när vi kom hem och det var dags för middag.





Så här kan en helt vanlig måltid se ut, jag vill äta själv! Mamma och pappa
verkar inte tycka att det är en bra idé tydligen för de envisas med att mata
mig med sked och försöka torka mig när jag kladdar.
Denna omgången vann dock jag=) 



   


Efter maten var jag
återigen full av energi och kröp runt hela huset och busade=)




Påskaftonskväll fick jag en konstig boll av mamma och pappa.
Det visade sig efter en stunds kamp att det inte var en vanlig boll för
den var full med majsbågar, riskakor och nya nappar! 
Mamma och pappa sa någonting om jag var ett glupskt barn, vet inte vad 
det betyder ännu men det stämmer säkert...




Påskdagen var en del av mina kompisar här och lekte, varför mamma eller pappa inte tog några kort vet jag inte. Vi som satt stilla som små änglar och
lekte lugnt med varandra hela eftermiddagen...
Men denna fina bukett fick dem av Elises föräldrar. Fin men tydligen
väldigt ömtålig för jag fick inte dra i den.


    
Idag kom mormor och moster hit med påskpresenter. En plaskdamm och 
sandleksaker! Dammen tyckte jag mycket om, hur kul som helst att 
försöka krypa i och ur. Mamma sa att jag skulle BADA i den senare i sommar,
utomhus på gräsmattan. Kan knappt vänta!!


Så har min påskhelg sett ut, hur har era varit? Hoppas att den har varit lika 
bra som min=)

/Lela
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)