Image Map

17 juli 2008

Sjuk vuxen vs. sjukt barn


Hur är reglerna när man är vuxen och jobbar? När man var liten, gick i skolan och bodde hemma så fick man absolut inte gå ut genom dörren om man hade varit hemma sjuk. Någon kunde ju se dig, även om det var sista dagen man var hemma och faktiskt mådde ganska bra igen. 
På mig så hänger det där kvar till skillnad från att när man är vuxen så finns det kanske vissa saker man måste ut och göra trots att man är sjuk, typ apoteket osv. Men gäller samma regler när man är vuxen som när man var liten?
Jag är hemma från jobbet idag pga av kraftig förkylning. Men känner mig betydligt bättre än vad jag gjorde igår, när jag ringde och sjukskrev mig. Hostar, snuvar och är rosslig som sjutton men känns som sagt bättre, för det inte sagt att jag är frisk.
Men måste jag då stanna hemma hela dagen? Eller kvällen rättare sagt, efter att den egentliga arbetstiden är slut. Jag är enligt schema ledig imorn så inga fler sjukdagar där.... Gäller samma regler fortfarande? Eller kan man göra lite som man vill och känner för? Hade jag gått ut nu så hade jag nog tittat mig över axeln både 3 och 14 gånger, rädd för att någon ska se mig. För mig är det tabu att gå ut i såna här lägen... Det är i vissa lägen förvirrande att vara vuxen...

Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)