Image Map

6 dec. 2010

Bad mom


Efter att vi kom hem från rytmiken idag så var lillkillen både trött och hungrig. Lite käk senare så sussade han gott nån timme. Jag var oxå väldigt trött men tog inte vara på den timmen för att sova utan började tvätta, äta lunch och annat absolut nödvändigt. 
När killen vaknade till liv var han ganska pigg medans jag var ett vrak. Tog med mig honom in i vår säng, tänkte att vi kunde mysa lite där tillsammans och kanske sova en stund till, tillsammans. Ha ha vad jag är lättlurad!! Han ville inte sova, han ville äta och busa.
Fixade en flaska mat, matade honom i sängen och pendlade mellan vakenhet och sömn i 1½ timme. Jag då, inte William, han låg klarvaken och lekte med mina fingrar och sin giraffgosefilt.  
Vet inte om denna metod är förenlig med föräldraböckerna men idag fungerade den alldeles utmärkt för oss två. Jag fick halvsova och han hade roligt under tiden, tyckte det var en jäkligt bra deal=)

Nu ligger han vaken i sin säng och pratar med figurerna på spjälskyddet, de verkar vara hiskeligt roliga av hans ljudnivå att döma! Lättroad? Ja ganska ibland.

Slänger upp lite bilder från hans namngivningsfest som var förra söndagen.

                    
Lokalen färdigdukad innan alla gästerna kommer.

   
Så tjusig i skjorta och slips!

   En äkta William-tårta med giraffer på. God var den oxå=)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)