Image Map

4 dec. 2010

Vad skådar mitt öga?


Tomas missade bussen hem från sin fikadejt så jag skulle bara svischa inom stan och hämta honom lite snabbt. Vad skådar då mitt trötta öga...?
Jo en livs levande älg!! Mitt uppe i Rödeby vid OK/Q8 macken stod en vad jag förmodar var en älgkalv och letade mat i snön mitt i vägen. Stoppade upp all trafik, resenärerna som stod och väntade på bussen plockade fram mobilerna och fotade den stackarn. Hade jag haft en bättre kamera i mobilen hade jag gjort det samma...
Blev tillsammans med de andra trafikanterna illrådigt ståendes en stund för att klura ut ett bra sätt att ta sig runt den stackars älgen som tyckte att han stod väldigt bra där mitt i vägen.
Efter ett par minuter bestämde han sig för att traska in på en villatomt, förmodligen i förhoppning av att hitta mer ätbart där och trafiken kunde återigen flyta på som vanligt.
Nu sitter  vi allihop trygga och säkra hemma i soffan, inga fler älgäventyr ikväll inte!!

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)