Image Map

22 juni 2014

NailArt Sunday - Sommar

Nu är det sommar på riktigt, lövmarknaden och midsommar har passerat. Egentligen är det konstigt att vi anser att sommaren börjar nu, samtidigt som dagarna blir mörkare igen. Men men...det är inte meningen att en ska förstå allt. 

Jag valde att tolka dagens tema, sommar, i färger som troligen är mer höst än sommar. Rött, orange och svart. Men det är för att jag köpt en sommarklänning i just dessa färger som jag är väldigt nöjd med.



Marmorerad botten i röd, orange och grått med svart leopardmönster på toppen. En direkt kopierad design från klänningen, självklart burna tillsammans. Ibland tycker jag det kul att gå all-in och var matchad från topp till tå. 



Klänningen fick mycket uppmärksamhet på jobbet när jag bar den och de som jobbar närmst mig blev inte det minsta förvånade när de såg att naglarna var matchade i samma färger och mönster. 



Hur har ni valt att tolka dagens tema? Kanske mer klassiskt än mig med midsommarstänger och prästkragar? Smultron på strån eller bara härliga sommar neonfärger?

/Lela


15 kommentarer:

  1. Fin manikyr och det roliga är att jag har en klänning som är ännu mer lik dina naglar, inköpt i Finland på Lindex.
    Måste härmas:)

    SvaraRadera
  2. Den klänningens färger är helt i min smak och manikyren är jätteläcker och återigen, du har sååå fina naglar, jag blir nästan grön... =) Rött kan väl vara sommarfärg - röda stugor i skogar och vid sjöar som är många svenskars sommarmiljö ju. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:) men du, inte bli grön.... Svårt att tro att det är en smickrande hudton;)

      Radera
  3. Coola klor till cool klänning! Vet inte riktigt hur jag ska kategorisera min tolkning... Kika in får du se istället ;)

    SvaraRadera
  4. Underbara färger precis som sommaren bjuder på :)
    Mitt inlägg kommer snart....

    SvaraRadera
  5. Den där klänningen ser härlig ut. Helt underbara färger tycker jag. Alltså gillar jag även naglarna :)

    SvaraRadera
  6. Riktigt tjusig matchning! Gillar verkligen färgerna, både på manikyr och klänning. Jag körde en mer klassisk sommarmanikyr i fredags, med pastelgrönt, vitt och stickers.

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt snygg manikyr tycker jag! Och idag är jag med med min strandinspirerade manikyr. :-)

    SvaraRadera
  8. Jag funderade faktiskt på något likande idag men det blev något helt annat :) Denna manikyr känns väldigt du och funkar nog hela året om ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker känns som mig, jag stormtrivdes nämligen i detta och bar det med glädje en dag mer än vad jag normalt brukar bära mina manikyrer:)

      Radera
  9. Riktigt härliga färger och härligt mönster!

    SvaraRadera
  10. Riktigt läckert! Jag är också med idag :)

    SvaraRadera
  11. Super läckert! Ser ju inte så mycket av klänningen men färgerna ser riktigt eldiga å härliga ut ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)