Image Map

7 aug. 2011

Ansvar


Tomas har stuckit iväg för att spela pingis och jag blev lämnad hemma med sonen och ansvaret för att laga middag!! Hur i hel**te tänkte karln där?

Jag vet ju knappt hur man kokar ägg och nu ska jag lyckas med någon kycklinghistoria med ris till, ni inser alla hur mycket som kan gå fel va? Typ allt skulle jag vilja påstå... 
Nu har han varit så snäll att han förberret det mesta åt mig, kycklingen står i ugnen redan. Det jag behöver göra är att sätta igång ugnen och koka ris men jag är inte mycket lugnare för det. Finns fortfarande cirka tusen saker som kan gå fel. 

Kan ju tycka att när jag nu närmar mig de 30 så borde jag kunna fixa lite i köket men när det kommer till matlagning står jag helt handfallen. Laga mat känns för mig ungefär lika svårt och skrämmande, för att inte säga omöjligt som att försöka bygga ihop en fullt fungerande raket. Men nu har jag inget annat val än att ta tjuren vid hornen och ge mig själv ett försök till att bemästra denna till synes omöjliga uppgift.
Återkommer ikväll, om jag överlever...


  

/Lela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)