Image Map

29 aug. 2011

Snyft;)


Mitt lyxliv är slut... För denna gången iallafall, vem vet, med lite tur kanske det kommer tillbaka?
Lyxlivet handlar inte om att få rysk kaviar till frukost, lunch och middag, handla alla fina kläder man vill utan att behöva titta på prislappen, byta stadsjeep som andra byter trosor. Nej mitt lyxliv handlar om betydligt enklare saker än så, sovmorgon.
I ett par veckors tid har jag befunnit mig i den morgontröttes ultimata lyxhimmel. Vara småbarnsmamma OCH få sova ostört till efter 9 på morgonen. Mmmm...
Men det är som sagt slut nu, för denna gången. Hoppas innerligt på att det kommer tillbaka inom kort. 
De sista dagarna har han börjat vakna tidigare och tidigare, idag var han klarvaken vid 7:30. Inte okristligt tidigt, jag känner att jag kan acceptera att kliva upp ur sängen vid den tiden. Men klockan får banne mig inte krypa mer bakåt! 

Finns säkert de som tycker jag är gnölig, fjantig och bortskämd nu, vars egna barn kanske aldrig gett dem en sovmorgon. Ni får tycka det, helt okej för min del. Faktum är ju att man lever efter de rutiner och möjligheter som finns i ens liv. Och jag har haft möjligheten att få sova gott och länge på morgonen och längtar tills/om den möjligheten ges igen.

    
/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)