Image Map

3 aug. 2011

Glasögon


Hade bestämt mig, valt ut två par och var tämligen söker på mitt beslut. Skulle bara titta en extra gång inne i butiken också så jag inte missat några snygga bågar. Slutade med att det blev två helt andra bågar, spenderat åtskilliga timmar med att fundera, testa, prova och fundera lite till här hemma. Sen går ändå beslutet på bara ett par minuter trots att jag bytte inriktning helt. Men nu är det gjort, bara till att hoppas att jag känner mig lika säker och nöjd när jag hämtar ut dem om en vecka;)










Annars har det mest varit en fixar dag här hemma, avslutat sådant som varit påbörjat en tid men inte riktigt blivit klart på grund av bristande motivation. Känns skönt nu när jag slipper tänka på det.
Tomas har byggt en leksakslåda till William att ha på sitt rum, skötbordet har flyttat in till toaletten. Lite trångt och bökigt men det fungerar, kommer inte ha det kvar så länge till då han snart passerar maxgränsen för det. Var tvungna att hitta en annan lösning då hans leksaker inte längre får plats i hyllan ute vid TV-rummet. Då var det skötbordet som fick ge vika och flytta på sig.
Lådan är ihopbyggd så imorgon blir det för mig att måla och dekorera den. Måste ju matcha resten av hans rum;)

Trots att vi vet att han kan gå nu så är det inget han gärna stoltserar med. Fått några steg till av honom idag men det gäller att vara envis, tålmodig och uppfinnigsrik för det kommer minnsan inte av sig självt. Men vi ger oss icke.
Vad han däremot har lärt sig riktigt bra, tack och lov, är att krypa baklänges ner från saker typ säng, soffa och trappa. Eftersom han nu alldeles på egen hand tar sig upp i både säng och soffa så känns det skönt att han övergett "hals-över-huvud-metoden" för att ta sig ner och tillämpar den lite mer säkrare "benen-först-varianten" , slipper få hjärtat i halsgropen varenda gång.
Men lugnet varar nog inte länge, snart kommer han på något annat dumt, farligt att göra som vi måste lära honom att inte göra.

/Lela  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)