Image Map

15 aug. 2011

Naglar - Depend 203


Det var egentligen tänkt att ha denna designen men tålamodet för att få det som jag ville ha det tog slut och det fick helt enkelt bli något enklare. Men för den sakens skull inte sämre. 

Hittade ett Dependlack i lådan som jag inte visste att jag hade och testade. Blev mycket förtjust i färgen, lite höstig men vad gör väl det när löven börjar bli gula och falla utanför fönstrerna?

 Formen på naglarna blev skum på bilderna. 
Har inte så breda, "platta" naglar.

   Jag som tyckte jag var noga med att ta bort överflödigt lack...
Macroobjektiv plockar fram sånt man inte ser med blotta ögat:-(

Depend 203 som bas och Konadtryck med Depend 223. 223 var alldeles utmärkt att trycka Konad med, en lite tjockare, krämigare konsistens. Det blåa Depend 228 har ungefär samma konsistens fast med små glitterkorn i så min gissning att det skulle gå att trycka med borde vara rätt. 
Och ett lager Seche Vite som överlack. 

Har inte fått 100% kläm på trycken, framförallt placeringen av dem. Har målat över och gjort om ett par gånger;) Men snart så!!
Tycker själv att det blev bra resultat även om jag inte är ritkigt nöjd med placeringen av vissa stjärnor. Men tänk stjärnorna i silver uppå på ett matt svart lack eller ett midnattsblått, riktiga nyårsnaglar!!

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)