Image Map

24 aug. 2011

Second hand


Skulle ju lägga upp en bild på skorna jag fyndade igår så här är dem:

   Som sagt, för 30 kronor är det mycket sko=)


I lekparken igår fick vi sällskap av två andra mammor och deras 11-månaders bebisar. När vi inte plockade sand ur munnarna, hindrade någon från att trilla baklänges ur sandlådan eller jagade försvinnande barn så hann vi faktiskt prata lite ockå. Pratade mest kläder nu inför hösten, inte vilken höstkollektion från D&G vi tyckte bäst om utan snarare galonkläder, skaljackor och secondhand. Den ena mamman berättade att hon varit och besökt en secondhandbutik i Nättraby som enbart hade barnkläder till hyffsade priser. Jag blev nyfiken och bestämde mig för att åka dit idag (tydligen den andra mamman också för jag möte henne när vi var på väg att gå).
Ella och Piipens skattkammare heter butiken och det fanns hur mycket kläder som helst, bra sorterat efter storlekar, pojk-flickkläder, överdelar, underdelar osv. Även leksaker, böcker, skor och andra tillbehör.
Välbesökt butik så det kan vara så att jag varit den sista att upptäcka den. Om det är fler som inte gjort det, gör ett besök, värt det. 
Fyndade två par jeans och två långärmade tröjor för 190 kronor. Då är ett par av jeansen och en av tröjorna från Polarn och Pyret.

  
Kommer åka dit fler gånger för att göra fler fynd hoppas jag. Det här med second hand har inte varit min grej innan men jag har insett att till barn är det oehört bekvämt. Tycker om tanken om att kunna käpa upp delar av basgarderoben på second hand och sen krydda med nyköpta gobitar. De allra flesta av kläderna syns knappt att de är använda, skillnad hade det ju varit om det var uttvättat och fullt med hål. Nej jag hyllar härmed second hand!!

/Lela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)