Image Map

20 aug. 2011

Snabb och enkel nailart


Min kusin och moster var här idag och hjälpte mig så snällt att bli av med lite kläder som vissa väl valda kroppsdelar på mig valt att växa ur.
Efter att ha gått igenom garderoben, jackor, skor och plånböcker så tyckte kusinen att hon även kunde få sina naglar fixade. Klart man ställer upp då;) Men pga lite tidsbrist (var visst någon tvättstuga som stod hemma och väntade på sällskap;)) så fick det bli något enkelt som gick snabbt. 

   Mambo Jambo från H&M.

  Så bortse från det dåliga städjobbet, överlät det till
kusinen själv när hon kom hem. 


Ett lager Sally-Hansen Instant nail hardner som underlack, två snabba lager Mambo Jambo, silverstenar i ett V på ringfinger och tumme som sattes fast i det fortfarande våta lacket. Sen ett lager Seche Vite som överlack.
Ser nu att lacket blev lite konstigt i nyans på korten, det är mer stickande turkost i verkligheten. Kanske dags för mig att lära mig vårt monster till kamera för att själv kunna ta representativa kort?

Oavsett så  blev det en snygg nailart på väldigt kort tid, hoppas bara att den höll mer än bilresan hem för henne. Det kommer bli något liknande på mig själv imorgon fast med lite mer bling-bling tror jag.

/Lela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)