Image Map

3 dec. 2011

Falska O.P.I Del 1


Sagt mycket men hållt tunnt nu ett tag på bloggen, ledsen för det men min energi går åt till en extremt gränstestande 16 månaders pojk just nu. När hans dag är slut vid halv 8 är jag så trött att jag kan gå och sätta mig i ett hörn och gråta mig till sömns... Inte mycket ork eller lust att vara kreativ då. 

Men igårkväll fann jag lite energi efter tacksam avlastning (åkte och storhandla helt själv, tänk att det kunde vara så skönt;)) av min underbara sambo så det blev ett par timmar med nagelfixande, bra boost för själen:) 
Så nu har jag lackat upp de O.P.I-flaskorna från Tradera på teststickor men färgerna syns ju precis lika bra där som på min nagel. 



Innan jag visar upp dem vill jag berätta vad som gäller för dessa flaskor. För precis som Chasophia  antydde i kommentaren på Paket från Tradera:) så är samtliga 8 flaskor falska. Började misstänka att det var något som inte stämde när jag fick hem dem och alla tre stora flaskor hette samma sak och de små bara hade nummer och kinesiska tecken under. När jag läste kommentaren så ökade min misstänksamhet och jag började googla runt lite mer efter falska O.P.I flaskor. Hittade lite där och lite där och allt sammanslaget är jag nu 110% säker på att de är falska.
Vad jag kom fram till när det gäller att skilja falska från äkta kommer komma i ett separat inlägg. Förhoppningsvis så hjälper det någon att inte begå samma misstag som jag precis gjort. 

Trist men inte hela världen, gav 99 kronor för alla 8 så det är inte så att jag blev ruinerad på något vis. KANSKE skulle dragit öronen åt mig när det gällde priset men det gjorde jag inte, tänkte mest att det var miniflaskor och att de fullstora flaskorna inte var så spännande i färgerna. Det var ju de 4 små jag var mest intresserad av.  

Även om de är falska så är det ju fortfarande nagellack (trodde jag iallafall) och de kan ju vara jättefina ändå:)
De stora flaskorna var inte särskilt intressanta för mig ens från början och det var tur det för här är jag faktiskt lite tveksam till om det ens är nagellack...



Skulle behövt bära gasmask när man öppnade dessa falskorna för det var nåt fruktansvärt vad de luktade!!! Kräkreflexen satte genast igång att jobba på både mig och Tomas stackarn som satt bredvid i soffan. De luktar ren aceton, luktar är inte rättvist förresten. De stinker aceton!!
Det champangefärgade är 3 lager, det blå 5 lager och det rosa tror jag slutade på 6 lager och som ni kan se så finns det knappt inget pigment ändå. Anledningen till att de stinker måste ju vara att säljaren spätt ut flaskorna maximalt. Nej dessa flaskor kommer få stå med korken på, förenat med hälsofara att öppna dem utan industriventilation i närheten.

De 5 små flaskorna är i bättre skick, tack och lov även om jag misstänker att även de är aningens utspädda.

Den lilla rosa är samma som den stora rosa fast med
sitt pigment kvar i flaskan, därför inte med på bilden.

De luktar lite skarpt men inte värre än vad andra flaskor/märken kan göra. Kräkreflexen behövde inte sätta igång att jobba.
Det är 2 lager på allihop och de är överlag ganska trevliga tycker jag. Spänningen är högre i flaskorna än utanför, mer intensiva och nyanserade där. Min personliga favorit är nummer 3 från vänster, aningens mer silvrig på riktigt och en intressant färg. 

Ja, ja ibland ska man gå på nitar också, det är ju av dem man lär sig. Härefter kommer jag vara mer vaksam när det gäller nätauktioner oavsett vad det gäller. Är ingen flitig Traderaanvändare, detta var tredje gången någonsin jag budade hem något så det får räknas som ett nybörjarmisstag;)
Har mailat Tradera om säljaren (bör man tala om här vem säljaren är för att varna andra? H*n säljer en hel del) som beskrev dem som O.P.I men vad jag förstått av den informationen jag googlat fram så är det sällan de gör något åt det trots att det strider mot deras policy att sälja piratkopierat. Får se om jag får något svar från dem. 

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)