Image Map

15 dec. 2011

Matt kontra blankt


Återigen så lånade jag en idé från Briliantnail, hoppas att jag blir förlåten för det. Jag tyckte att det var en snygg manikyr för ändamålet imorgon. Ska nämligen på begravning så nåt färgstarkt passar sig inte riktigt. 



China Glaze Liquid Leather som grund, tre lager för att få det helt opakt. Någon som har tips på ett svart lack som täcker på mindre?
Ett lager Seche Vite för att skydda lacket och sedan ett lager ChG Matte Magic över nageln. Om det är någon som ser gråa/vita prickar på det matta så har jag lyckats få ner torkade flagor av lacket i flaskan som följer med upp och dessa syns inte förrän de torkat på nageln:(
Därefter lackade jag den "fria kanten" med ett vanligt genomskinligt topplack för hand. Vågade mig inte på att testa tejp här, var rädd för att det skulle förstöra den matta ytan. Hade blivit snyggare kanter med tejp eller mallar, möjligen att det hade funkat om man målade det matta sist? 

Rikitgt snygg manikyr och jag ser så många sätt man skulle kunna piffa till den lite extra på. Tänk nyår, fest, glitter och kanske en och annan rihnestone?:)
Men den levererar bra på egen hand också, klassiskt men ändå modern och mer intressant än en vanlig lackning.  




     

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)