Image Map

13 dec. 2011

H&M - Come rain

Det kommer ju ingen snö utan bara en massa tråkigt piskande regn så varför inte liksom? Känns som att det inte spelar någon roll vad jag önskar, vädergudarna lyssnar inte på mig iallafall. Får nog jobba på min auktoritet...

Come Rain kom i en duett tillsammans med Come Shine och kostade under 30 kronor på H&M. Come Shine är ett korall/rosa färgat cremelack som inte alls intresserar mig utan det var Come Rain jag ville åt.
Ett silvrigt glitterlack, klar bas packat med mängder av små små glitterpartiklar. Jag kan inte se att det skulle finnas någon färgad bas varken i flaskan eller på naglarna iallafall.



Trevligt lack, täcker på två lager och lämnar en slät yta även om det inte ser ut så på bilderna. Ser lite grynigt ut men det är inget som känns.
Torkar ganska snabbt även om jag hjälpte det på traven med ett lager Seche Vite.
Formulan är inte heller något att klaga på, lätt att applicera och trots att jag var lite stressad när jag lackade hamnade nästan ingenting untanför. Stannar där det ska med andra ord.



Jag har inget liknande i lådorna sedan innan, silvriga foil-/metalliclack men inte glitterlack som är så täckande. Tycker om det men ger mig inte gåshud. 

/Lela  

      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)