Image Map

21 juni 2010

364 dagar senare...


Det är löjligt längesen jag skrev något här, men nu ska det bli ändring på det var det tänkt!!!
Då det är 364 dagar sedan sist och det har hänt en del i livet (tro det eller ej) så kommer jag inte ägna allt för mycket tid åt tillbakablickar.
Men en snabbresumé kan jag kosta på mig....

Hösten 2009: Var en svart höst med många tunga och tråkiga besked.  Såg den                         berömda väggen på mycket nära håll, närmre än vad som är                                 acceptabelt.  
Vintern 2009: En ren berg-o-dal-bana... Sviterna av tråkiga besked hängde                               kvar. Tomas blev varslad och positivt gravtest. BeRg-O-dAl-BaNa som sagt.
Vintern 2010: Tomas startar eget, en sjudjävla massa snö och jag sover mest                             hela tiden.
Vår 2010: Renoveringarna börjar ta fart, mycket som skall hinnas med innan                       Liten tittar ut. Magen växer och blir allt rundare.
Sommaren 2010:Tomas tar anställning, företaget drivs vid sidan av och jag går                            hem på semester och senare föräldraledighet.

Nu är vi framme vid dagens datum, ett helt år på bara några meningar....
Vad ska det då skrivas om i denna återinvigda blogg? Kommer att bli som innan, mina tankar och funderingar över de dagliga bestyren. 

Just nu är det inte mycket till dagliga bestyr här hemma, magen växer och knakar. Bokstavligen knakar;) Både i magen och fogarna. Är i vecka 36 plus 2. Inte lång tid kvar nu, beräknad nedkomst är den 17 juli. Närmar sig med stormsteg. Har semester just nu även om det inte varit mycket till semester då jag varit sängliggandes halva tiden. Men nu är jag åter på fötterna om än lite långsammare än innan;) 
Det mesta är klart för Liten att komma till världen, rummet är klart, möbler inköpta och monterade, vagnen hämtad och BB-väskan packad. Gäller att vara beredd, vet ju aldrig när det är dags att packa in sig i bilen och ge sig iväg! Även om det just nu känns stabilt i magen. 

Jaha, då var bloggen återinvigd. Detta borde ju firas på något sätt.... Pärondryck av ciderkarraktär och kinderchoklad kanske? Får se vad som gömmer sig i gotteskåpet;)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)