Image Map

24 juni 2010

Mattegeni?


Fyndat på Lövmarknaden idag, riktigt ordentligt=)
Den stora anledningen till att åka in år efter år är ju faktiskt för att kunna köpa nougat, kan jag inte sticka under stolen med. Så även i år.
Normalt sett så blir det någonstans mellan 2-3 kilo per marknad, i år är jag ju medveten om att det kanske inte blir fler marknader för mig denna sommaren vilket gjorde att jag tänkte slå på stort.  
Det blev en hel låda dvs 5 kilo nougat. Tror att kvinnan som sålde blev så förvånad och glad över att få göra en "stor" försäljning så hon fick nog fullständigt hjärnsläpp....  
Hon sa förvisso att jag skulle få det lite billigare när jag köpte en hel låda av henne men det var inte förrän jag betalat, gått därifrån som Tomas frågade vad jag tyckte om priset.
- Jo det blev inte så farligt, snällt att ge lite rabatt svara jag.  Tomas bara skrattar åt mig och undrar om jag överhuvudtaget räknat på vad det borde kostat och vad jag betalade....
-Njae, svarar jag o börjar räkna i huvudet. ½ kilo kostar 55 kr alltså 5*110=550kr.
-Ha ha, ja det blev ett väldigt bra pris svarar jag Tomas. Betalade 250!  Fick alltså 300 kr i rabatt. Det är ingen dålig rabatt, liknar mer en "halva-priset-på-REApriset-utförsäljning"=)

   
Det blev inte mer än nougaten inköpt idag, hittade inte ståndet med alla olika te-sorter annars skulle det blivit det oxå. 
Var en trevlig lövmarknad, träffade lite lagom mycket folk att stanna och prata med. Efter 5 timmars vandrande så gav vi upp och åkte hem med röda axlar, näsor och ömma fötter.
Nu blir det soffan resten av kvällen, tänker inte röra mig en meter i onödan!!

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)