Image Map

22 juni 2010

Brummelkatt


I normala fall tycker jag det är hur mysigt som helst med vår lilla katt som ligger o spinner i sängen hela nätterna igenom men på sista tiden har hon börjat gå mig på nerverna...
En mycket tillgiven, kelen liten pälsboll som helst ska ligga i, om och på matte hela nätterna.
Med en stor mage putandes nu så får hon inte riktigt plats längre. Detta har hon inte förstått ännu,v försöker fortfarande krypa upp på magen för att lägga sig tillrätta.
När man redan har svårt att sova om nätterna så är inte detta till så stor hjälp dessvärre. Inte hjälper det att putta bort henne eller slänga ut henne heller. Hon är mer envis än synden i det läget och är tillbaka i sängen snabbare än en annan. 

Inatt har hon varit helt extrem det lilla skrället. Hon har snott varenda huvudkudde som finns att tillgå i sängen. Har som de flesta normala människor en till huvudet för att sova på. Den okuperade hon mellan 2 och 5 inatt. Som tjockis just nu så har jag även en liten kudde att ha som stöd under magen när man ligger ner, den stal hon mellan 5 och 11..... 
Inte mycket till sömn för min del inatt heller med andra ord=(

Har redan svårt att sova om nätterna, har en liten nattuggla i magen som tycker det är helt i sin ordning att utöva gymnastik på elitnivå hela nätterna igenom. Brukar somna av vad jag förmodar ren utmattning framåt 5-6 på morgonen. Då får jag oxå passa på att blunda ett par timmar. 
Men med dessa två små i maskopi med varandra så blir det bara svårare och svårare. 

Idag väntar en dag med besök här hemma=) Inget fel med Tomas till sällskap, tvärtom men det kan ju vara kul med omväxling. Så Lovisa kommer upp idag och håller mig sällskap, se vad vi kan tänkas hitta på för stillsamma aktiviteter. Kan nog tänkas bli lite kortspel eller nåt i den stilen, brukar kunna roa oss kungligt utan att för den sakens skull göra nåt speciellt;) 

   
/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)