Image Map

16 aug. 2010

Tji fick jag!


För att jag i min enfald hade tänkt få äta kvällsmat och titta på filmen... Sonen bestämde sig för att han minsann inte skulle sova!

Så här har kvällen/natten sett ut sedan kl 21 idag:
Han skriker, jag vaggar, gungar, dunsar, går omkring och sjunger. Han lugnar ner sig och efter ca 10 minuter sluter de trötta små ögonen och somnar. Jag fortsätter vagga, dunsa, gå omkring och sjunga i ytterligare ett par minuter för att sedan lägga honom i sin säng. Han sover gott... I 2-3 minuter, sedan börjar proceduren om igen. 
Ätit har han oxå gjort, samma resultat. Somnar mitt i maten enbart för att vakna ett par minuter senare igen. 

Nu ligger han sedan 10 minuter tyst i sin säng, inte vågat gå in och titta efter om han ligger med sina blå ögon klarvaken och stirrar i taket eller om han sover. Men så här länge har det inte varit sammanhängande tyst på hela kvällen. Inte utan vaggandet, gungandet,  dunsandet, vandrandet och sjungandet.
Vågar man hoppas? Hade varit skönt att sova vid denna tiden på dygnet.

/Lela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)