Image Map

15 mars 2011

Barnfri kväll, nästan


Idag har Lovisa varit här och förgyllt min dag=) Det är så härligt med otvunget sällskap.
En liten promenad fram och tillbaka till affären för att inhandla fika när hon kom, hem, äta middag och sen fika på the/kaffe och supergoda chokladmuffins. 
Efter det tog Tomas spöket för att bada, Lovisa och jag satt kvar vid köksbordet och snackade skit rent allmänt. Härligt att bara sitta och prata tillsammans, inte enbart massa barnprat utan alla andra "viktiga" problem som finns. 
Resten av kvällsrutinerna tog Tomas också hand om så min kväll blev relativt barnfri. Ibland är det oehört befriande att bara vara hemma men inte behöva bry sig om vad som händer och sker, det finns någon annan där som tar hand om det som uppstår. Laddat batterierna bra denna kväll känner jag=)

Det är en liten stund kvar på kvällen, den kommer att spenderas i soffan framför TV:n iförd mysbyxor. Cola-glaset och schweisernöten har sin givna plats framför mig på soffbordet!

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)