Image Map

24 mars 2011

Systembolaget


Igår var William och jag en runda på stan efter rytmiken, handlade lite smått och gott. Bland annat solglasögon till honom, så tuff han blev=) Bild kommer på det så småningom.

Men vi avla ett besök på systembolaget ute i Lyckeby innan vi körde hemåt igen. 
Är det bara jag eller känns det så fel för fler att gå in på systemet med barnvagn? Jag känner mig uttittad och analyserad av alla. 
Inte för att vi är där speciellt ofta, tror jag varit där två gånger sedan han föddes, (ungefär lika många gånger som jag druckit alkohol;)) men det känns så ofattbart fel. 
Bara för att man besöker systemet behöver man ju inte dricka stora mängder alkohol, väldigt ofta. Kan ju som i vårt fall vara att man köper en flaska vin för att ha det lite mysigt på kvällen. 
Men det känns ändå som att alla blickar dras till en och det tisslas och tasslas bakom ryggen.
- Titta, hon går hör inne bland all alkohol med ett litet barn, måste vara ett starkt beroende. Hemskt att barnet ska behöva växa upp under såna förhållanden!

Är medveten om att det med största sannolikhet inte förhåller sig på detta sätt men kan inte hjälpa att tankarna skenar iväg. 
Är det bara jag eller är ni fler som känner likadant?

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)