Image Map

29 mars 2011

Tisdag


Idag är det tisdag hela dagen och jag har ägnat mig åt att städa upp här hemma. Nu är det rent och skinande överallt och luktar gott. 
William tycker det är helt okej att mamma storstädar så länge han får vara med och bestämma över dammsugaren;) Bestämma över den innebär att han sitter och drar i sladden medans jag dammsuger... Så länge han är glad och nöjd eller?

Hunnit med ett besök till Netto också, inte min favoritaffär på något sätt men ibland har det riktigt bra erbjudnaden, framförallt på barnartiklar. Denna vecka var det gröt, portionsdesserter och leksaker. 
Gröten kostar 29 kronor jämfört med ca 40 kronor i vanliga mataffärer, 15 kronor för desserterna (super att ha med i skötväskan!) och 39 kronor styck för lite olika leksaker. Blev en kasse inhandlat med lite av varje. 

Behöver uppdater hans leksaker, bebisleksakerna börjar kännas tråkiga och håller honom bara sysselsatt någon minut vilket gör att man inte hinner med så mycket om han är på det humöret. Har mest olika former av gosedjur, skallror och ringar. Tänker på intet sätt förhandla mig på nya leksaker men ett par stycken iallafall, varav dessa var en början. En anka i ett snöre som spelar olika melodier när man drar i den (som han blev rädd för när vi kom och packade upp den, tror det var tröttheten som spelade ett spratt;) och en hund med olika knappar som spelar upp djurläten. Se om de går hem eller inte.

Framtänderna uppe har nu sett dagens ljus! Man får titta ordentligt för att se dem men det glimmar lite vitt, om inte annat hörs det att där finns tänder när det är dags att borsta tänderna.

  

Måste sänka botten i spjälsängen också för nu ställer han sig upp utan problem. Han låg och sov sin förmiddagslur innan idag medans jag plockade och fixade. Skulle gå och hämta en ny kökshandduk i garderoben bredvid i hans rum och blev väldigt förvånad när det i spjälsängen stod en väldigt glad vaken liten William och log stort mot mig! Inte ett ljud hade han yppat när han vaknade utan ställde sig helt enkelt upp. Ugah...

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)