Image Map

21 mars 2011

Torsdag - fredag - lördag


I torsdags klockan 6.10 satt hela familjen i bilen och körde mot Göteborg. Tidigt som attan men alla var glada och hade vaknat på rätt sida.
Tomas skulle upp på Elmässan på Svenska mässan och jag passade helt enkelt på att ta sonen med mig och följa med. Mitt schema är inte så fulltecknat och en roadtrip säger jag sällan nej till. 

Min agenda för dagen var att träffa Malin som bor i staden.
Strax efter klockan 10 anlände vi och hade parkerat bilen, Tomas gick in på mässan och mitt äventyr började. Jag skulle försöka lokalisera mig och William till Malins adress, tilläggas kan att jag inte hittar någonstans i Göteborg!
Fick en vägbeskrivning och efter lite snurrande så hittade jag faktiskt rätt även om jag trodde jag skulle dö på kuppen för det var den längsta, tyngsta och drygaste backen jag någonsin varit med om hem till henne!
Väl där gick vi en snabb husesyn (aldrig varit hemma i hennes "nya" lägenhet innan) sen bar det av på sightseeing. Vi tog bussen, första gången William åkt buss, till Slottsparken för en fika. Supermysigt ställe och väldigt barnvänligt vilket jag numer finner oehört tacksamt. Malin såg lite skrämd ut då vi kom mitt i lunchen och det var fullkommligt smockat med mammor/pappor/barn och barnvagnar;) 
Efter intagen fika/lunch så begav vi oss på promenad i denna park. Vackert var det, solen passade dessutom på att komma fram och säga hej emellanåt. Tittade på sälarna och pingvinerna som bor i parken.


William verkade måttligt road men vi vuxna hade dessto roligare=)
Här någonstans kom Tomas som nu gått färdigt på sin mässa och gjorde oss sällskap. När vi nu var samlade allihop så promenerade vi bort till botaniska trädgården för att titta på orkideéutställningen. Massa vackra, märkliga och även en del fula blommor bjöds det på. 
Tyckte det var så härligt att komma till en annan stad och bara ta det lugnt, inte flänga runt inne i centrum i alla butiker utan se lite annat. Så TACK till Malin som förgyllde denna dag!=)
Nu visade klocken eftermiddag och vi som hade ytterligare ett ställle att besöka innan vi lämnade den stora staden började göra oss reda för att säga hej då till Malin. 

Besöket som var kvar var till en gammal klasskompis till Tomas och hans sambo. Väl hemma hos dem bjöds det på middag, uppskattades!
Efter ett par timmar där var det dags att åka vidare, klockan var nu runt 22 och vi hade ca en timmes bilfärd kvar framför oss innan vi kunde krypa ner och lägga oss. 

Möra, trötta och uttömda på energi landade vi i Varberg närmre midnatt. Men den natten gav ingen av oss speciellt mycket sömn, William kunde inte riktigt komma till ro och eftersom vi där sover i samma rum så kom givetvis inte jag eller Tomas heller till ro. Men men... Vi är ju lyckligt lottade att få sova gott alla andra nätter så vad gör väl en natt lite då och då?

Fredagen spenderades på det gula varuhuset, mer känt som Ge-Kås i Ullared. Detta tror jag var Williams 4 besök där sen han föddes, snart veteran;)
Precis som under dagen i Göteborg var han helt underbar att ha med sig, nyfiket satt han i vagnen och tittade på allt och alla utan att klaga. När han var trött så la han sig helt enkelt ner och somnade, underbara barn.

Som vanligt blev det en hel del inhandlat, mycket som inte var planerat;)
Mest nöjd är jag över min nya klocka:
En knallrosa kopia på Jet-Set klockorna=) Så nu börjar samlingen stadigt ökas på, grön, vit och rosa. 

Mest nöjd är Tomas över Pingu-kramdjuret han plockade på sig till William:
Den är ungefär lika stor som William och mycket kramvänlig. Han tycker den är störthäftig=)

Sen blev det som sagt en hel del annat, tavla, lite kläder till William och Tomas, lådor, korgar, påslakan m.m. Alltid kul och farligt att gå omkring på Ge-Kås!

Fredagskvällen var lugn hemma hos Tomas pappa och fru med god mat och filmtittande i soffan, alldeles lagom.
På lördagen hann vi med besök hos Tomas farmor och farfar samt mamma med sambo innan vi åkte hem. Hade bestämt redan innan vi åkte upp att vi inte skulle spendera hela helgen iväg, hade lite att fixa med här hemma på söndagen. Sen är det alltid skönt att ha lite helg kvar även när man varit iväg.

Det var en bra roadtrip, alltid kul att komma iväg lite sådär halvt-om-halvt oplanerat och inte ha en fast agenda för dagarna när man är iväg.  

På lördagkvällen när vi kom hem hann jag knappt innanför dörren innan jag satte mig i bilen igen för att köra bort till affären. Där låg min nya efterlängtade telefon och väntade=)

Samsung Galaxy Ace

Så ni kan ju alltid gissa vad jag gjorde på lördgaskvällen efter att sonen somnat?;) Allt som allt, bra helg. Alltid kul att vara iväg men gud vad skönt det är att komma hem.

/Lela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)