Image Map

21 okt. 2010

Vecka 41-42


Fredagen 15:e oktober.

Föräldragrupp, denna gången var jag där både på rätt tid och på rätt dag=)
Passade även på att väga William, resultatet: 6450 gram.

Lördagen 16:e oktober.

Hela familjen iväg på en liten tur runt Vedeby-Lyckeby. Kikade på lite möbler, svårt att hitta nytt soffbord och TV-bänk som vi tycker passar in hos oss.
Fika på Matkult.
Tomas på firmafest och jag åkte hem till pappa/morfar och spenderade kvällen där istället för själv hemma.

Söndagen 17:e oktober.

Bjudna till Kalle, Emelie och Alvin på lite middag och fika. Agerade hjälp för att äta upp resterna från deras 1-års kalas för Alvin.
Jag åkte iväg och solade på kvällen sen var det mys i soffan för hela slanten.

Måndagen 18:e oktober.

Babyrytmik på Mariagården. Lurade med mig Annika, Julia, Catharina och Leonard på en promenad till babyproffsen. Mycket trevligt och härligt väder=)

Tisdagen 19:e oktober.

Efterkontroll på MVC kl 8. (Väldigt tidigt för både William och mig men vi fixade det). Jag blev godkänd och William charmade häcken av alla barnmorskorna, förmodligen som alla nyfödda små knyten gör när de kommer dit och visar sig för första gången=)
Värdering av huset. Får svar på vad huset är värt senast i slutet på nästa vecka, håller tummarna för att det värderas för lite mer än vad vi gav för det. Hade varit skönt att få ner topplånet lite grann, bergvärmen får bevisa sig som en bra investering!

Onsdagen 20:e oktober.

Babyträff hemma hos Leonard. Precis lika trevligt som vanligt med massa snack och en klocka som snurrar alldeles för fort. Tiden bara flyger iväg när vi träffas...
Fika med Lovisa på 3G, oxå trevligt precis som vanligt=)
Kommer hem och möts av en alldeles ny skinande RÖD micro som faktiskt får lov att stå i köket. Så nu kanske jag slipper riskera att stoppa lunchen i tvättmaskinen fler gånger;)
Badtime för lillkillen och sedan familjemys i soffan framför TV:n med en sprakande brasa, kvalitetstid!!

Torsdagen 21:e oktober.

Äntligen lyckats få tag på familjerätten så i nästa vecka kommer Tomas att vara laglig pappa till William!=)
Har en bokad klipptid kl 14 som jag ser fram emot! Får se om jag gör rätt i det eller inte när jag kommer därifrån i eftermiddag;)

/Lela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)