Image Map

28 jan. 2013

Närvarorapport

2013 är året då jag fyller jämnt, närmare bestämt 30 år, och den dagen var igår. Jaha kanske ni tänker nu, fyller år gör vi ju allihopa. Hur förklarar det att bloggen sovit sedan i onsdags förra veckan? Jo det ska jag berätta. 

I torsdags ringde klockan strax innan sex, precis som vanligt. Och precis som vanligt var både Tomas och jag väldigt osugna på att stiga upp. Att man aldrig lär sig att gå och lägga sig i tid?! 
Precis när jag samlat mod till mig för att flytta på täcket och kliva upp så säger Tomas att jag kan ligga kvar en stund till för jag skulle inte till jobbet idag. Lite förvirrad och förbryllad kröp jag ner under täcket igen, vem tackar nej till det liksom?

Fick i uppgift att packa min nyinköpta resväska, det skulle vara ca 10-15 grader dit jag skulle. Packade, kramade om sonen, sa hejdå till mormor och syster som sovit över (för att ta hand om sonen, till mig sa de att de renoverade badrummet) och satte mig i bilen för att åka in till tågstationen. 

Väl på tåget fick jag reda på att vi skulle till Kastrup, alltså var det flyga jag skulle göra. Spännande:)

Fyra timmar senare har vi checkat in och passerat säkerhetskontrollen. Först då avslöjade Tomas vårt slutmål, Barcelona! Han hade i högsta hemlighet fixat med en långweekend för oss två som min födelsedagspresent. Semester från jobbet, barnvakt och bokningar var redan klart. Snacka om att bli överraskad!

Kom ner sent på torsdagskvällen, letade upp hotellet, lämnade av väskorna och gick sedan ut på stan en sväng. Sen har vi spenderat ett par underbart sköna dagar i en väldig trivsam stad. Vi har gått omkring en väldig massa, tittat i ännu fler butiker, fikat i mängder, åkt en del tåg och tunnelbana och bara njutit av ett par dagar på tu man hand. 


Igår var det dags att packa ihop väskorna igen och sätta sig på flyget hem. Med lite förseningar på tåget så var vi innanför dörrarna runt nio på kvällen. Där möttes vi av en lycklig son som genast förklarade att vi skulle sätta oss på golvet och sjunga för mamma och han fyllde år. Nu fyller han förvisso mitt i sommaren men vad spelar det för roll?
Så efter två omgångar sång och en hembakad tårta senare var min födelsedag rent lagligt över. 
Födelsedagspresent från mamma, syster och William.
Och det var den bästa födelsedagen i mitt liv!

Så där har ni förklaringen till min frånvaro, jag sa ju att jag hade en godkänd anledning:)

/Lela

28 kommentarer:

  1. Åhh neeejjj vad roligt =D =D Lite avis där =P
    Undrade så om något hänt då du brukar vara flitig med din blogg, men tur var juh att du var och roade dig =) Grattis i efterskott =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var enbart ute och roade mig:) Valde medvetet bort att ta datorn med mig, ville kunna släppa allt när han hade fixat så fint:)

      Radera
  2. Gud vilken underbar överraskning! Grattis i efterskott :-D

    SvaraRadera
  3. Jaaa det låter som en helt underbar överraskningsweekend. Förstår att det var din bästa födelsedag du haft. :-) Vad härligt!! Grattis i efterskott Angelica. Vilken fin födelsedagspresent du fick, sån skulle jag också vilja ha. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var helt underbar:)
      Du menar lackflaskan från Kosta Boda? Visst är den urläcker?! Den ska få en fin hedersplats när vi väl kommit till skott och gjort om i sovrummet.

      Radera
  4. Grattis! Det låter verkligen som en helt underbar present! Verkligen fantastiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Den bästa present jag fått, helt klart:)

      Radera
  5. Oh, vilken rolig födelsedagspresent!! Grattis i efterskott!!

    SvaraRadera
  6. Grattis! Vilken underbar present, men det passar väl bra till en underbar kvinna. :)

    SvaraRadera
  7. Vilken helt suverän present! Stort grattis från mig :)

    SvaraRadera
  8. Åh vilken gullig present! Stort grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den bästa födelsedagspresent jag fått:) Tack.

      Radera
  9. Vilken fantastisk present, helt fantastiskt att han planerat allt detta för din skull! :D Och grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag måste vara något alldeles speciellt jag som förtjänar sådan uppmärksamhet:) Tack.

      Radera
  10. Helt underbart. Vilken härlig överraskning. Grattis till dig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig att ta emot fler såna överraskningar fram över;) Tack.

      Radera
  11. Härlig present! Grattis på födelsedagen!!

    SvaraRadera
  12. Åh vilken underbar överraskning! Grattis i efterskott! :)och välkommen tillbaka till bloggvärlden igen. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt fantastisk:) Tack så mycket, känns skönt att vara tillbaka.

      Radera
  13. Men, så härligt! Vilken förträfflig present! Och vad är väl några dagars frånvaro från bloggen? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt sant även om det på hemvägen började klia en del i fingrarna;) Det var en superhärlig weekend:)

      Radera
  14. Åh men gud så härligt, vilken underbar överraskning!

    SvaraRadera
  15. Åh vilken härlig överraskning! Något säger mig att jag inte får en sån när jag fyller 30 om några månader.. vi är lite fantasilösa i vårt förhållande =) Grattis i efterskott!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)