Image Map

20 jan. 2013

Let the game begin!

Jisses vilket jobb jag har framför mig! Förra helgen köpte jag en ny Helmer då den befintliga börjar bli väldigt trångbodd. Flaskorna får stå lite ovanpå varandra och trängas.


Sen dess har jag inte kommit så mycket längre. Den nya Helmern är monterad och ställd på sin nya plats (har fått byta från en enkelgarderob till en dubbelgarderob, tur vi har gott om garderober i huset). Jobbet med att sortera om alla flaskor och komma på något bra, för mig fungerande system, har känts som en så stor uppgift att jag inte riktigt har kommit mig för. Kanske att jag tar tag i det ikväll. Måste verkligen ta tag i det för nu är det mest kaos. Står flaskor lite varstans, börjar bli svårt att hålla i minnet vad som är testat, swatchat eller helt nytt. 

Tanken är att det ska upp ett hyllplan så alla
småprytlar kan stå där istället för ovanpå Helmer.


Som om inte ommöbleringen var nog med jobb så tröttnade jag på att sitta och limma ihop mina egna swatchstickor. Det fungerar alldeles utmärkt men är tidsödande när man ska limma upp en 100 stycken eller så för att ha en tid framöver. Så jag gjorde som så många andra och beställde hem från eBay. 

500 klara swatchstickor


Så samtidigt som ommöbleringen pågår ska alla lack swatchas om och bokföras i ett Excelark eller liknande. Undrar om jag inte behöver ta semester från jobbet en vecka eller två;)

Cactus, var det du som efterfrågade stagen till swatchstickorna? Säg till i så fall för jag kan undvara ett par stycken av mina. 

/Lela

16 kommentarer:

  1. Oh så spännande att se förvaringen, tips mottages tacksamt.. min är total katastrof. Hittar knappt lack bland all lackröra. Jag kan inte bestämma mig om jag borde sortera dem färgvis eller typvis eller en blandning av båda? Typ pasteller i en del, holo en annan, eller om gröna pasteller ska vara hos grönt etc. Behöver egentligen köpa en till helmer men samtidigt tycker jag inte att de är optimala i alla lägen, man kan ju inte öppna en låda utan att hålla i den medan man kollar för annars tycks den vilja hoppa i golvet och det är rasrisk när man öppnar hyllorna. Blir att spana lite på kanske träbyråer. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig om att det är svårt att hitta de där lacken som står allra längst in i en Helmer. Lådorna är inte helt optimala för det. Men det är praktisk storlek på dem och alldeles lagom pris. Ändå stod jag och dividerade med mig själv och Tomas både länge och väl när jag köpte den andra. För just då hade de IKEA-familypris på den vita så den kostade 149:- Och småsnål som jag kan bli ibland funderade jag länge på om det verkligen var värt 150:- till bara för att ha två i samma färg. Kom fram till att det var det;)

      Radera
  2. Jag måste också göra om i min stash och i min Helmer... men jag orkar inte ta tag i det just nu...
    Håll oss uppdaterade om hur det går och hur du sorterar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Will do, ska bara komma igång och börja sortera först!

      Radera
  3. Vilken säljare har du köpt stickorna ifrån, och hur lång tid tog leveransen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har jag köpt mina. Fri frakt, bra pris och hyffsad snabb leverans.
      http://www.ebay.com/itm/1-32-50-64-False-Nail-Tips-Art-Display-Practice-Wheel-Board-Stand-Practice-Tool-/170906784362?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item6d7a012b91

      Radera
    2. Tack för ditt svar, nu var det beställt ;-)

      Radera
  4. Å vilket roligt jobb du har framför dig :D Jag sorterar om mina lack lite då och då bara för att det är kul ^^
    Ja! Jag vill hemskt gärna ha skruvarna! Jag har alltid brist på skruvar, eftersom jag inte vill ha så många stickor på varje skruv, det blir så svårt att bläddra mellan dem då. Så om du vill adoptera bort dem får de gärna bo hos mig :)
    Har till och med beställt nya paket med stickor fast jag har hundratals över bara för att få skruvarna, och så får stickorna gå till försäljning istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är absolut ett kul jobb men just nu så är det så mycket med allt annat så jag känner inte riktigt att jag har tid. Därför den nya Helmern har blivit stående i en veckas tid nu. Vet i katten när jag liksom ska hinna ikapp...

      Visste väl att det var du. Orkade bara inte leta igenom alla inlägg och hitta just det;) borde ha din adress någonstans sedan innan men maila mig den gärna så skickar jag ett par på posten till dig i veckan.
      Ha ha du är för rolig:) Tror iof inte att det blir svårt att sälja själva stickorna, nog fler som har det som mig. Dvs ståendes i burkar.

      Radera
    2. Yey :) Tack så hemskt mycket! Ett mail coming up!
      Du får säga till om du mot förmodan får slut på stickor nån gång, det har jag gräsligt många av ^^

      Radera
  5. Vad mycket prylar du har!!! Coolt :) Tack för länken för stickorna, vill också köpa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha det är en spontan och ärlig kommentar. Och helt korrekt, en väldans massa saker är det som trängs i skåpet:)

      Radera
  6. Det är alltid så roligt och se andras lacksamlingar och förvaring. Ska med glädje följa dina framsteg med sorterandet och stick-swatchande. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka dokumentera under resans gång!

      Radera
  7. De prickiga naglarna är heeelt i min smak ju!!! :D

    /Annika F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att det är mina prickiga naglar du fokuserar på och inte alla saker, rätt tänkt Annika:)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)