Image Map

6 aug. 2012

China Glaze - Blue Years Eve

Bara måste posta detta inlägget med en gång för jag blev lite smått förälskad. Bortsett från rött så vet många att just blått inte är en favvis hos mig. Men vissa typer av blå kan inte ens jag låta bli att tycka om. Blue Years Eve är just en sådan blå.



Basen är ganska tunn och flyktig, mörkblå till färgen. I simmar det flakes någon nyans ljusare än bottenfärgen. Ger en djup vacker gnistrande blå färg.





Tre ganska tunna lager med ett lager Seche på bilderna. Ett varningens finger bör höjas då det gärna letar sig ner i naglebanden och blått är svårt att bort utan att man ser permanent smutsig ut. Så lacka med lite försiktighet. 

Blue years eve är långt ifrån en ny skönhet, kommer från CG´s julkollektion förra året. Sminkan visade upp den för inte så fasligt länge sedan och då kände jag ett starkt ha begär till det. Tack Sminkan:)




Inköpsställe: eBay
Kollektion: Let it snow collection 2011

/Lela

2 kommentarer:

  1. Ett rysligt fin lack som jag också önskar mig efter att ha spanat på det hos Sminkan :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar det lacket! Ett av de snyggaste glassflecks ChG gjort.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)