Image Map

27 aug. 2012

Gästnaglar

I fredagskväll var det nagelfixar dags för hela slanten, så länge att klockan hann bli två innan vi var färdiga. Lite trassel från min sida gjorde att det drog ut på tiden:(

En föräldraledig arbetskompis till mig och hennes mamma skulle på bröllop igår och ville då ha lite vackra naglar att matcha deras fina kläder. Så de frågad mig om jag ville fixa till dem och givetvis ville jag det:)
Är absolut ingen mästare på att sätta tippar än så varje gång jag får tillfälle att öva blir jag glad över. (Så länge de är medvetna om att resultatet kan variera lite)

Och så här blev resulatet: 




Svarta tippar med glitterdekor och rosa/röd sten. En snygg manikyr som var matchande med klänningen hon skulle bära. Själv tyckte jag den blev snygg och lite lagom så där när man inte är van att bära knasiga motiv och galna färger.



Mamman hade inte valt outfit ännu så där fick välja något mer neutralt men ändå lite färg. Så det blev IsaDora - Black Rose blomma stämplad i Make Up Store - Greta. Denna manikyren blev jag själv inte alls lika nöjd med, tipparna fick lite skarpa kanter och framför allt så blev inte stämplingen som jag hade hoppats på. Dock verkade hon själv nöjd så jag hoppas verkligen att det var så!

Främst hoppas jag på att det blev ett vackert bröllop med en fantastisk tillhörande fest. Inte hört något från kollegan ännu så de kanske hade lite väl trevligt?;)

/Lela

5 kommentarer:

  1. Jag har också sådana tippar+utrustning men inga att testa/öva på så jag förstår att det var kul + dessutom till ett bröllop. :) Är det akryl du har till eller? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättekul att öva, framför allt när man märker att det blir bättre och bättre. Använder fortfarande det som kommer från Depends startkit. Tippar, gele och applikator. Funkar bra men gelen har en tendens att sega ihop sig lite med tiden.

      Radera
  2. Den översta var verkligen jättesnygg. den andra hade fin färg men jag förstår vad du menar för man ser skarven på vissa naglar. Snygga färger och dekor dock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de sista naglarna blev dessvärre lite ojämna i kvalité vilket är oehört trist när man gör det på andra:(

      Radera
    2. Äsch, jag tycker du ska vara stolt! Det är ju bra gjort ändå och som sagt, färger och design är ju superläckert!

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)