Image Map

10 sep. 2010

babyträff


Vi som gick föräldrautbildningen ihop har nu haft träff igen. Mammor och bebisar. Andra gången vi träffades var igår ute i Jämjö. Satt ute och fikade och tog en "barnvagnsmaffia-promenad" genom byn. Dvs alla barnvagnar på rad alternativt i bredd;) Trevligt som attans var det!
Kommer att försöka göra det till en återkommande tillställning, att träffas hemma hos varandra och bara umgås utan några krav eller måsten. 

Vi gjorde något lite roligt, la upp alla bebisar i rad i kronologisk ordning på soffan och tog kort på dem. Varierad nöjdhet kan jag väl påstå att det var på modellerna men de fastnade på korten allihop iallafall och det var ju det som var huvudsaken=) Men då jag inte har kontrollerat med alla mammorna om det är okej att lägga ut dessa bilder så avvaktar jag. Får jag OK kommer de att läggas upp för det är söta bilder=)

Bilder som jag däremot har full tillåtelse att lägga upp är de på vår egna son. Så här såg det ut när det var baddags i onsdagskväll:

   
Erbjöd Muffins (katten) att få bada hon oxå men hon avböjde. Hon var mest nyfiken på vem det var som plaskade och emellanåt skrek lite där i baljan;)

Jag var rädd innan William behagade komma ut att det inte skulle fungera med Muffins och en liten. Hon har alltid varit livrädd för allt vad barn och deras tillbehör heter. Har det kört förbi en barnvagn på gatan utanför så har hon sprungit till ytterdörren och velat gå in... Men det har fungerat bra, blir lite frusterad bara när han skriker och vi inte får honom lugn och tyst med en gång. Då börjar hon oxå skrika/jama, springer runt fötterna på en och är knappt i vägen alls. Tar det för lång tid enligt hennes tycke så biter hon en i fötterna i, ett vad jag antar, försök att få oss att lägga ner William till henne så hon kan trösta honom istället. Aldrig provat om hon är duktigare på att ta hand om honom än vad vi är, risk för komplex kanske?;)

Men så här mysigt kan man ha med både bebis och katt:

  Mina sötnosar!!
Jag fick inte plats jag oxå i soffan, annars såg det väldigt mysigt och inbjudande ut=)

Nej nu blir det nog natten bhär hemma tror jag, imorn är en annan dag fylld med kräftskiva.

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)