Image Map

29 aug. 2011

Gult var verkligen inte mig


I den långa kön på Lindex för någon vecka sedan hamnade jag bredvid deras REA-bord (väldigt genomtänkt från deras sida). Plockade, vände och tittade lite och kom på att något gult lack äger jag inte, måste testa. Och till det facila priset 12,50 var det ju svårt att låta bli, så jag blev ägare av ett Depend 210. Så här i efterhand vet jag varför jag inte sedan tidigare haft något gult lack, det är verkligen inte jag! Åtminstonde inte i denna nyansen.

  
Ingen fin nyans, ingen fin finisch och allmänt bökigt att måla med, brukar annars tycka Depends lack är helt OK. Detta var väldigt svårmålat, randigt, flackigt och svårt att få opakt. I framtiden kommer detta nog inte få agera bas utan bli en del i någon form av nailart istället. 

Har svårt att bara låta naglarna vara målade, har någon tvångstanke om att det måste vara något mer, mönster, stenar eller liknande. Och konad är ju kul att leka med så det fick det bli även denna gång, lite diskret med vita blommor.

  

Detta kommer nog inte att få sitta kvar alltför länge för idag snubblade jag över detta lack från Isadoras höstnyheter, forest groove.

   Bronze patina

Mycket sugen på att testa, dock inte idag. En annan dag...

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)