Image Map

27 aug. 2013

Blog Your Heart Out Award

Sanna på Sannas naglar fick nyligen denna bloggutmärkelse som i grunden är tänkt att gynna de som har under 100 följare (måste ju vara bloglovin de räknar då eftersom det är ett av de få ställen där det går att räkna följare). Sanna valde dock att kliva ifrån reglerna lite och nominerade mig vilket jag nästan känner mig lite generad inför. Hon skrev så fint om mig och bloggen. 



Reglerna för utmärkelsen.
Svara på de fem frågorna och nominera fem andra bloggar med färre än 100 följare och meddela dem att du nominerat dem.

Vad eller vem uppmuntrade dig att börja blogga?
Hade redan bloggat till och från i ett par år. Då mest som en familjeblogg/dagbok utan någon som helst inriktning. När nagelintresset sedan började ta fart på riktigt så var det ganska naturligt att ta steget att börja blogga om det också. Från början trängdes nagellack, familj och mina tankar huller om buller. 
I takt med att sonen växte och jag inte längre ville exploatera honom blev det en ren nagelblogg. I samband med det bytte jag även namn och plattform för bloggen. 

Hur valde du ämne att blogga om?
Utan att vara medveten om det så svarade jag på detta redan i första frågan. Så kan det gå när man börjar skriva utan att först läsa igenom vilka frågor det är jag ska svara på;)

Någonting som de flesta inte känner till om dig?
Även om jag är ganska öppen på bloggen så finns det nog mycket som ni läsare inte vet om mig. Att jag är rökare har jag avslöjat i tidigare bloggutmärkelsen som florerade så vad ska vi ta denna gång? 
Har de senaste två åren till och från funderat på att bli nykterist men valt att förbli en lågkonsument av alkohol. Det är ju trots allt ganska gott med ett glas vin någon gång varannan, var tredje månad. 
Te däremot dricker jag många och stora koppar dagligen;)

Vilka tre ord beskriver din stil?
Min stil? Väljer att tolka det som vilken klädstil jag har. 
Välmatchat, färgglatt och kvinnligt. 

Vad gillar du att göra när du inte bloggar?
Så mycket det finns att göra och så lite tid. Bortsett från nagellack och bloggen har jag ingen annan hobby som jag ägnar mig åt. Även om sambon ibland anser att jag verkar ha städning som hobby;)
Bortsett från alla klassiker, umgås med familjen och vänner, så är det både skönt och bekvämt att sjunka ner i soffan framför tvn på kvällarna. 

Jag vill nominera följande bloggar: (med risk för att vissa redan fått den av andra, har inte stenkoll)

All Coloured Up
Nails by Noir
Honmednaglarna
Roxcat's blog
Colorbyte

/Lela

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket för nomineringen! Nu ska jag bara lyckas knåpa ihop något själv, det brukar gå segt med det.. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)