Image Map

21 aug. 2013

Kleancolor - Metallic Pink

Det var längesedan Kleancolors lack var på tapeten nu. De har många bra lack och jag använder dem ofta men som beståndsdelar i nailart och då främst metallickollektionen. 



Metallic Pink är ett väldigt bra lack i de allra flesta avseenden. Täcker fint och snabbt, med kortare naglar så täcker det på ett lager. Jag behövde två. Kleancolor är inte kända för att torka fort men tillsammans med ett lager Seché är det inte ett problem här.



  
En stor nackdel som verkligen bör varnas för är att det färgar av sig något djävulskt. Två, kanske helst tre lager baslack är att rekommendera. 
Jag hade bara ett lager trots att jag vet med mig att detta är baksidan av deras metalliclack. Mina naglar var rosatonade i många dagar efter detta. 

Gillar den intensiva, skarpa rosa färgen, stormtrivdes i det. Dessutom så är det en tacksam grund att stämpla på, göra en gradient eller något annat skoj. Gradienter med dessa lack är för övrigt en fröjd. 




Inköpsställe: Beautyjoint.us
Kollektion: Metallic

/Lela

9 kommentarer:

  1. Jag gillar KleanColors lack och ångrar att jag inte köpte detta också när jag beställde sist. Metallic-lacken är verkligen underbara och detta var vackert till tusen!

    SvaraRadera
  2. Jag har också metallic lacken, och gillar dem. Väldigt bra att du varnar för missfärgningen. Metallic green är ett riktigt monster på den fronten tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. de flesta i den kollektionen är grymma på att missfärga, tyvärr för det är riktigt bra lack i övrigt.

      Radera
  3. Härlig färg, men hatar verkligen lack som missfärgar nageln. Jag avstår hellre helt än att trixa med flera lager baslack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast ibland är det värt jobbet med några extra lager baslack;)

      Radera
  4. Väldigt fint lack men det är ju så tråkigt när lacken missfärgar. Rosa ton går väl an men när naglarna blir gula så har jag lust att fila ner dem helt :P

    SvaraRadera
  5. Jag glömmer ju alltid att ta mer än ett lager bas :( Annars är dom här väldigt bra tycker jag.

    SvaraRadera
  6. Jag kommer hädanefter alltid trippellacka med baslack. Använde Metallic Green och naglarna är nu illigt gula och det går verkligen inte bort! Buhuuu!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)