Image Map

18 sep. 2011

Loppis


Igår var det dags, lilla bilen fullpackad (går förvisso inte in så mycket) och styrde kosan mot Wämöparken, LOPPIS. Det var kallt, kyligt, ömsom mycket folk ömsom inget folk alls och väldigt kul. Hade satt som mål att bli av med hälften, då skulle jag vara nöjd med dagen. Nu blev jag inte av med hälften, inte ens i närheten faktiskt men när jag kom hem och räknade ihop hur mycket pengar jag tjänat blev jag mer än nöjd. 1205 kronor!! På en fjärdedel av sakerna jag hade med mig, tänk vad det hade kunnat bli om jag lyckats sälja ytterligare en fjärdedel?!
Taggad på den tanken tänker jag kommer jag boka bord ytterligare en gång innan säsongen är slut fast denna gång i Ronneby. Är ju inget jobb heller eftersom allt redan ligger färdigpackat och prismärkt, bara att åka dit och packa upp. 

Nackdelen med att stå på loppis är att man inte själv kan gå omkring och kika bland stånden. Men med lite eftertanke kanske det är lika bra det så man inte kommer hem med mer än vad man åkte dit med;)

Riktig familjedag har vi haft idag, tipspromenad i Bastasjö. William gick faktiskt en bit av den själv, inte alltid åt samma håll som vi ville, inte alltid i samma takt som vi ville men han verkade trivas och ha kul.
Efter skogsturen blev det lunch/fika på MIO och en tur i butiken för att "fönstershoppa" lite. Sen var det redan eftermiddag, hemskt vad tiden springer iväg när man har mysigt och trevligt tillsammans. 

Efter så mycket kvalitetstid tillsammans hela familjen idag så har Tomas och jag nu fått nog av varandra, sitter i varsin ändre av soffan med varsin laptop i knät;) Myssöndag på hög nivå detta!
Nu ska jag lägga undan datorn och ge mig i kast med en ny manikyr, det är ju trots allt söndag=)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)