Image Map

25 sep. 2011

Mavala 55 Dakar


Gjorde denna manikyr igår kväll men hade inte ork att lägga upp det. Har egentligen inte ork idag heller men jag väljer att inte tänka på det, 6 timmar på loppis tar på krafterna;)

Plockade lite bland de lacken jag har och hittade ett jag inte använt på väldigt länge, tycker om färgen så den fick chansen att visa upp sig.

   Direkt ljus.


   Rumsljus.


  


  

Eftersom jag ännu inte vant mig vid att "bara" ha lack utan dekor på alla naglar så var jag tvungen att hitta på något så det fick bli ett annorlunda ringfinger. Lackade med Mavala 215 Pink Diamond som är ett glitterlack i klar bas. Heter ju Pink Diamond men glittret är inte så speciellt rosa utan mer silvrigt, hade blivit snyggare med mer ton-i-ton. 
Malava 55 Dakar är ett mörkrosa shimmerlack med bra täckning, två lager täcker fint. Lätt och följsamt att lacka med. Ganska blank finish på egen hand men ett lager Seche Vite gör sällan saken sämre;)
Pekfingret som fick extra sällskap av Pink Diamond har många lager lack nu då det krävdes 4 lager för att få tillräckligt med glittereffekt. 

Ikväll blir det inga naglar trots att det är söndag, orkar helt enkelt inte.


/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)