Image Map

6 sep. 2011

Snurr på Frankrike


På FairyNailsbloggen sprang jag över en tävling där man fritt skulle tolka Frankrike på sina naglar och tävla om ett stort franskt manikyrset. Fick genast en idé om vad jag skulle göra, William sov så jag slängde mig över mina lådor med lack och började rota. Lagom tills jag plockat fram de färgerna jag ville ha, tagit bort min water marble så slog det mig... Men vänta lite nu, vad är det för datum idag? Visst attan, det är ju den 6:e september vilket är väldigt opassande eftersom tävlingen avslutades igår:(
Hmmm, så kan det gå när man är föräldraledighet och inte nödvändigtvis måste hålla reda på vilken dag, månad eller vecka det är. 
Men det är ju synd att låta en bra idé gå till spillo så det var bara att försöka förverkliga min vision iallafall. Sak samma om jag kan vara med i tävlingen eller inte, får väl tävla med mig själv istället. 

Jag har tidigare aldrig lackat mina naglar under dagtid då William är uppe eller riskerat att vakna så varför jag gjorde det idag är fortfarande en gåta utan svar.
Precis som man hade kunnat förutspå så vaknade han lagom till 2:a lagret var på plats på ena handen, sen var cirkusen som brukar utspela sig här på hemmaplan igång;) Idag hade jag inte ritkigt den 98% uppsikten som jag brukar ha och självfallet hittade han en sovande Muffins under soffbordet. Kröp in och skulle (gissar jag) kela med henne, jag fattar vad som hände först när jag hör katten skrika efterföljt av en tjutande William. In under bordet, bända upp Williams hand som var fylld med tillräckligt mycket päls för att kunna sticka en mindre tröja och sen inspektera honom. Vad och var gjorde Muffins honom illa?

  
Rivmärken på hela underarmen började så smått framträda i blossande rött, här har det hunnit lägga sig lite igen. Men tjutandet gick snabbt över med lite mammakramar, napp och snutte. Muffins har efter 13 månader uppenbarligen fått nog av allt dragande och bestämt sig för att börja ge igen, hoppas att William kanske lärde sig nåt på detta. Är lite tveksam dock...

Effekten på mina naglar av denna händelse var inte riktigt vad jag hade tänkt mig i grundutförandet. Lite avskavt, gropigt och hackigt. Försökte rädda det som räddas kunde, orkade inte ta av allt och börja från början. Så det kanske var tur att tävlingen redan var avslutad;)
Resten av designen fick vänta tills kvällen då William var i tryggt förvar i sin säng. Resultatet av mina icke-tävlande Frankrike-naglar blev så här, inspiration tagen av den klassiska franska liljan.

  


  


  

Lackat med Revlon - Cherry crush och liljan är frihandsmålad med Depend Art Liner Gold 1061 toppat med ett lager Seche vite. 
Kombinationen av guld, sammetslent rosa-lila-röd och liljan blev väldigt mycket Frankrike i mina ögon. Nöjd med hur det blev även om liljan kunde varit lite mer exakt på sina ställen (måste ju alltid klaga på något, aldrig vara riktigt nöjd;)).  
Tror ni jag hade haft en chans om jag hade kunnat backa tiden med ca 24 timmar?

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)