Image Map

27 sep. 2011

Gallery Brown Stone 272


Fick detta lacket för ett tag sedan, tyckte det såg lite spännande ut och den tidigare ägarinnan var inte intresserad av det. Gud vet hur gamalt det är, ser ut att vara köpt på Obs! typ, hur många år sedan var det Obs! fanns?

Formulan var fortfarande bra, inte klumpigt eller trådigt. Däremot trodde jag att det skulle vara lite mer guld/oranget än vad det var, lite för rött för min smak egentligen. Är ett varmt djuprött shimmerlack som glimmar lite åt lila i vissa ljus/vinklar. Heter brown stone men jag ser inte mycket brunt i det alls faktiskt. 
Inget fel på färgen alls, den är fin men inte på mig. Har väldigt svårt för röda lack över lag. 

Tre lager för att få det opakt, hade nog kunnat komma undan med två om jag inte varit så snål på första. Lite flyktigt att måla med, kröp gärna ner i nagelbanden där det är svårt att städa bort det. 

  Där blixten träffar lacket drar det lite åt brunt men
det är inget som syns i verkligheten.

  

  
Stickersna är köpta på Ge-Kås tror jag, satte mest dit dem för att jag inte kom på något annat att piffa till manikyren med.

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)