Image Map

24 okt. 2008

Sista dagen


nu är sista dagen jobbad på JYSK. Känns både bra och dåligt, mest förvirrande tror jag.
Tomas skickade blommor med bud till mig när jag stod i kassan, helt underbar bukett med rosor och grejer=) Det värmde ordentligt i hjärtat.
Blevv en ganska bra avslutningsdag på jobbet, full rulle hela dagen, massa plock att köra upp. Var egentligen inte klara när jag slutade halv fem men jag ville faktiskt inte stanna och jobba övertid min absolut sista dag;) Precis slut i kroppen efter denna heltidsvecka...
Bidde ingen avslutningspresent från kollegorna, skulle tydligen få något vid ett esnare tillfälle. Ska ta och bjuda upp allihop när vardagen blivit lite vardag igen och man kommit in lite i det nya jobbet. Spännande att se vad de kan tänkas hitta på=)

På måndag morgon klockan 8 börjar mitt nya liv, kan man kalla det så? Känns lite så iaf. Men lite spännande ska det bli, se vad detta innebär. Men jag har nog inte riktigt fattat att detta är verklighet ännu, kommer nog en vecka in i det nya, just nu känns det mest som att jag ska ha LÅNG semester.

Nu ikväll har Tomas och jag suttit med alla räkningar och blanketter till skatteverket angående ny fastighetsskatt/taxeringsvärde. Hur galet som helst, med alla ändringar och renoceringar som gjorts på huset så har taxeringsvärdet stigit med mer än det dubbla. Tur att det finns ett maxtak säger jag bara, annars hade det kunnat bli dyrt. 1 132 000:- blev vårt slutgiltliga taxeringsvärde på huset. Det är en del pengar... Är det någon som har en bra förklaring på vad det här med taxeringen innebär? Vi har inte riktigt fått kläm på det ännu.

Nu blir et nog lite middag här hemma, hungriga i magen är vi bägge två. Smaklig spis!

/Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)